ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به تدوین شیوه‌نامه صلاحیت‌های علمی اعضای هیات علمی از ابلاغ این شیوه‌نامه تا پایان اسفندماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.     

سعید چنگیزی آشتیانی، در نشست شورای معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، با مروری گذرا بر تنوع ماموریت هایی که در مرکز امور هیات علمی وجود دارد گفت: این مرکز در سال گذشته، برای اولین بار برنامه توزیع نیروهای فوق تخصصی را با بهره مندی از سامانه جایابی هوشمند به انجام رساند. در این سامانه تلاش شد کلیه آیتم های موثر در جایابی منجمله جوانی جمعیت و بومی گرینی لحاظ شوند.
وی با اشاره به برخی چالش ها و کمبودها در برخی رشته های دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته های پرستاری، توانبخشی، بهداشت حرفه‌ای و دکتری تخصصی داروسازی با پایه داروسازی گفت: خوشبختانه در سایر رشته ها، محدودیت جدی نداریم. مساله تمدید تعهدات به علت تعدد دانش آموختگان نیز مشکلاتی ایجاد کرده است. اما دانشگاه ها باید بدانند که تقاضای تمدید های مکرر با وجود تعدد دانش آموختگان متقاضی گذراندن تعهدات از سمت آنها موجب می شود که ترافیک نیروهای متقاضی کار از سوی دیگر بیشتر شود و توازن بر هم خورد.

آشتیانی، نادیده گرفتن نتایج اعتبار بخشی را از دیگر مشکلات خواند و تاکید کرد: مکاتبات متعدد دانشگاه ها مبنی بر تمدید قرارداد و اصرار برخی از دانشگاه ها برای بکار گیری نیروهای غیرمرتبط با ماموریت دانشگاه ها، موجب اختلال جدی در فرآیندها شده و دانشگاه ها باید بدانند که جذب نیروهای غیرمرتبط با آمایش و ماموریت دانشگاه عملا همراستا با رسالت تعیین شده با وزارت بهداشت نیست.
آشتیانی سپس به گزارشی از فراخوان جذب اعضای هیات علمی در آبان ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴ ماه از پایان زمان ثبت نام دانشگاه ها می گذرد و این در حالی است که معدودی از دانشگاه ها کماکان درصد پیشرفت فراخوان هایشان رضایت بخش نیست و انتظار داریم که از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ دیگر پرونده فراخوان های قبلی را ببندند.

وی پنج دانشگاه اول و موفق در اجرای فرآیند را دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، اردبیل، تبریز، گیلان و بیرجند خواند و گفت: برخی از دانشگاه ها نیز نیازمند بازنگری در فرآیند هستند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گزارشی از بیستمین فراخوان جذب هیات علمی ارائه کرد و آن را فعالیتی بسیار سنگین؛ دقیق و حساس دانست و گفت: ۷ هزار و ۵۳۳ نفر در این فراخوان برای ۱۸۰۶ مجوز شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وی به ظرفیت های خالی در فراخوان جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی کل فرآیند جذب باید در شش ماه انجام شود. فرم امتیاز دهی آموزشی به صورت صلاحیت علمی و حرفه ای طراحی شده است و افراد باید امتیازات لازم را کسب کنند. همچنین شیوه نامه صلاحیت های علمی تا پایان اسفندماه تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

                         

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید