ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

3222305 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بازگرداندن آزمون‌های ارتقاء دوره دستیاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان از اعتماد به دانشگاه‌ها دارد، گفت: این موضوع می‌تواند موجب انگیزه برای اساتید جوان شود.

دکتر علیرضا زالی، در مراسم «مسیر افتخار»، آیین تجلیل از رتبه‌های برتر سی‌وهفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی و هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و برگزیدگان پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی که صبح امروز، سه‌شنبه ۷ آذر ماه در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: تحولات چشمگیری در عرصه آزمون‌های دانش‌نامه تخصصی و فوق‌تخصصی ایجاد شده است و حضور اساتید در عرصه برگزاری این آزمون‌ها که ابزاری توانمند در حوزه ارزشیابی هستند، می‌تواند  به یک استراتژی در حوزه ارتقاء و تعالی آزمون‌های تخصصی و فوق‌تخصصی تبدیل شود. 

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها نه تنها از دانش تخصصی برخوردار هستند؛ بلکه در زمینه طراحی سوال و ارزشیابی دانش‌آموختکان از توانایی بالایی برخوردار هستند. به عبارت دیگر، اساتید را می‌توان حلقه واسط برای آزمون پذیرش دوره دستیاری و آزمون‌های دانش‌نامه تخصصی و فوق‌تخصصی برشمرد. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی گفت: مقام عالی وزارت و معاون آموزشی وزارت بهداشت همواره بر استفاده از دانش تخصصی و بهره‌گرفتن از توانایی اعضای هیات‌های تخصصی و فوق‌تخصصی تاکید دارند. اعضای هیات‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به واسطه حضور در هیات‌های ممتحنه می‌توانند به یک بدنه کنشگر و سیاست‌گذار تبدیل شوند. 

دکتر زالی با بیان اینکه وزارت بهداشت درنظر دارد برگزاری برخی از آزمون‌های ارتقاء را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بازگرداند، گفت: این آزمون‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای اساتید جوان‌تر باشد که در این آزمون‌ها نقش‌آفرین کنند.  بازگرداندن آزمون های ارتقاء دوره دستیاری به دانشگاه های علوم پزشکی نشان از اعتماد به دانشگاه‌ها دارد و باعث انگیزه در میان اساتید جوان تر می شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه برگزیدگان دوره‌های دستیاری و دانشنامه‌ها در بزنگاه ورود به دوره جدیدی از مسئولیت‌اجتماعی و خدمت به مردم قرار دارند و دوران بعد از دانش‌آموختگی دوران مهمی است که بتوانند کیفیت آنچه را آموزش دیده‌اند، ارتقاء دهند. 

وی تصریح کرد: عمر محفوظات پزشکی به کمتر از ۵ ماه رسیده است. تغییرات اقلیمی، سالمندی، بیماری های نوپدید، بیماری های بازپدیدف اثربخشی پزشکی اجتماعی همگی بر اهمیت نقش اجتماعی گروه پزشکی دلالت دارد.

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید