ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

4327925  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سعی می‌کنیم از رتبه‌های برتر آزمون‌های دانش‌نامه تخصصی و فوق‌تخصصی در گروه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی به عنوان هیات‌علمی استفاده کنیم، گفت: این افراد در صورتی که تمایل داشته باشند در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به کار می‌شوند.

دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم «مسیر افتخار»، آیین تجلیل از رتبه‌های برتر سی‌وهفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی و هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و برگزیدگان پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم‌پزشکی در کشور مشغول به فعالیت هستند و تمام رشته‌های گروه‌های علوم پایه و علوم بالینی در کشور وجود دارد. آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی، بالاترین امتحان در کشور هستند و  هیچ امتحانی بالاتر از این آزمون‌ها برگزار نمی‌شود. پس از طی ۷ سال پزشکی عمومی،  دانشجویان ۴ سال دوره تخصص و حدود ۳ تا ۴ دوره‌های فوق‌تخصص و فلوشیپ را سپری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه سپری کردن دوره پزشکی عمومی و دوران تخصصی سبب شده که حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران به قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه تبدیل شود، افزود: حضور متخصصان برجسته در تمام رشته‌ها یکی از مهمترین ویژگی‌های قوت حوزه سلامت است. آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی یک آزمون اعتباری است و کسانی که در این آزمون‌ها موفق می‌شوند، جزو نخبگان گروه پزشکی به حساب می‌آیند. 

وزیر بهداشت درباره جامعه آماری رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت:  ۲۶ رشته تخصصی و ۲۴ رشته فوق تخصصی پزشکی داریم و رتبه‌های برتر در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند. این افراد در واقع اساتید آینده دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند. آینده بسیار روشنی در کشور وجود دارد؛ با افزایش ظرفیت دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی و با گسترش بیمارستان‌های کشور می‌توانیم نیاز سلامت را برطرف کنیم. 

دکتر عین اللهی با بیان اینکه تاکنون ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، گفت:  ۷ هزار تخت بیمارستانی دیگر هم به این مجموعه طی چند ماه آینده اضافه شود. امیدواریم با این افزایش ظرفیت بتوانیم از خدمت تخصصی این گروه از افراد هم بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه تلاش و سعی می‌کنیم از رتبه‌های برتر در گروه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی به عنوان هیات‌علمی استفاده کنیم، افزود: افرادی که رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند در صورتی که تمایل داشته باشند در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به کار می‌شوند. این افراد می توانند تعهدات خود را به صورت هیأت‌علمی بگذرانند تا اگر شرایط فراهم باشد در همان محل استخدام شوند.

وزیر بهداشت درباره خبر انتشار استفاده از مجدد از ماسک گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده است کسانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند یا به بیماری ویروسی مبتلا می‌شوند باید ماسک بزنند. دلیل تاکید بر استفاده از ماسک این است که بیماری ویروسی منتقل می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود کسانی که در مدارس، مهدکودک‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی حضور دارند در صورت ابتلاء به سرماخوردگی حتماً ماسک بزنند. همچنین افرادی با بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی بهتر است وقتی در مراکز تجمعی حضور دارند، ماسک بزنند. سایر افراد نیازی به ماسک ندارند.

دکتر عین‌اللهی درباره اتصال دانشگاه‌های علوم پزشکی به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت گفت: وزارت بهداشت به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت متصل است؛ بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است که تمام دانشگاه‌ها باید به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت متصل شوند. با توجه به گستردگی خدمات در وزارت بهداشت به زودی این کار به اتمام می‌رسد.

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید