ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

لینک کوتاه





nano materials معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۳۵۰ شرکت در حوزه فناوری نانو فعالیت دارند که ۲۰ درصد آنها مربوط به حوزه سلامت هستند و ۲۰۰ محصول در حوزه بهداشت و درمان با فناوری نانو تولید می‌شوند، اظهار کرد: در بیش از ۱۵ دانشگاه رشته فناوری نانو پزشکی و فناوری نانودارویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.

 

 

 

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد دربازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو، اظهار کرد: ۳۵۰ شرکت در حوزه فناوری نانو فعالیت دارند که ۲۰ درصد آنها مربوط به حوزه سلامت هستند و ۲۰۰ محصول در حوزه بهداشت و درمان با فناوری نانو تولید می‌شوند.

وی با اشاره به کیفیت و کمیت محصولات تولید شده در کشور با استفاده از فناوری نانو، افزود: کاربرد فناوری نانو در تولید محصولات دانش‌بنیان سبب تاثیرپذیری بیشتر و کاهش عوارض آن می‌شود و با محصولات خارجی رقابت دارد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه فناوری نانو است که امید است این جایگاه جهانی ارتقاء یابد.

به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی گفت: در بیش از ۱۵ دانشگاه رشته فناوری نانو پزشکی و فناوری نانودارویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود و در همه زمینه‌ها از صنعت تا پزشکی و در همه رده‌ها از گروه دانش‌آموزی تا دانشجویی شاهد تولید محصولات با کیفیت و کاربردی با استفاده از این علم هستیم و طی چند سال اخیر جایگاه فناوری نانو در کشور توسعه یافته است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

از رشته تخصصی نانوفناوری دارویی یا نانوتکنولوژی دارویی (Pharmaceutical Nanotechnology) چی می دونین؟

نانو فناوری دارویی در واقع یک تخصص میان رشته ای در گروه پزشکیه که دانش آموخته ها در حوزه های درمان، سلامت، آموزش و پژوهش با کمک نانوفناوری، ایفای نقش میکنن.
بعد از گسترش تصاعدی کاربرد نانو تو دنیا، کم کم این رشته علم وارد داروسازی هم شد که با سرمایه گذاری خوب کشورمون روی نانو، توجه ویژه ای هم به این رشته ی نوپا و به طور کلی فناوری نانو در مراکز علمی و دانشگاهی از جمله در رشته های پزشکی و داروسازی شده. امروزه فناوری نانو توی داروسازی کاربرد ویژه ای داره و محصولات متعدد دارویی با این علم در حال مطالعه هست.
توی این تخصص، دانشجو با مباحث سلولی و مولکولی پیشرفته، نانو بیو مواد، کشت سلول و بافت، نانوداروها و… سر و کار داره.

اهداف رشته نانوتکنولوژی دارویی یا نانو فناوری دارویی چیاس؟

هدف این رشته تخصصی آموزش و پژوهش با هدف توسعه دانش و فناوری نانو در زمینه های مختلف علوم پزشکی و دارویی از جمله تشخیص و درمان بیماری ها، ترمیم بافت ها و اعضا در مقیاس مولکولی در بدن هست. فناوری نانو با ایجاد خواص جدید یا بهبود خواص موجود مواد و ترکییب علوم مختلف دارویی و مهندسی ، شیمی ، بیومواد و بیولوژی سلولی و مولکولی و دیگه ی علوم پایه می تونه باعث ایجاد کاربردهای جدید یا بهبود کارایی مواد می شود.

کجاها میتونن کار کنن؟

نانو علمیه که کاملاً بین رشته ای و با ارزشه و تقریباً در ابتدای راه خودش هست؛ پس:

  • شما در یک شرکت دارویی در هر زمینه (مثل طراحی یا اصلاح فرمولاسیون های دارویی، آرایشی بهداشتی برای افزایش اثربخشی و کاهش عوارض جانبی، بررسی و آنالیز تاثیرات بیولوژیک نانوتکنولوژی، توسعه دارورسانی از طریق پوست، ریه، چشم، گوش و…) می تونید نقش پررنگی داشته باشید.
  • با تمامی تخصص های داروسازی میتونید همکاری داشته باشید و نانو رو وارد اون تخصص ها بکنید.
  • با سایر رشته ها از جمله پزشکی و دندون پزشکی میتونید همکاری خیلی نزدیکی برای تولید محصولات نانو داشته باشید.
  • می تونید با تحقیق و پژوهش به توسعه و کنترل محصولات نانوتکنولوژی مثل: نانوبیومواد و نانوپارتیكل ها (مثل پلیمرهای طبیعی و صناعی نظیر دندریمرها و نانولیپوزم ها و …)، نانوبیوداروها (مثل نانوداروهای ژنی، پپتیدی، پروتئینی و …)، نانوبیوكیت های تشخیصی، نانوبیوسنسورها، نانوبیوماشین های تشخیصی یا درمانی، نانوبیوفیلترها بپردازید.

کیا می تونن تو آزمون تخصصی نانوفناوری دارویی یا نانوتکنولوژی دارویی  (Pharmaceutical Nanotechnology) شرکت کنن؟ (بر اساس دفترچه آزمون دکتری تخصصی داروسازی سال 1402)
  • دكتری حرفه ای: داروسازی، پزشكی، دامپزشكی، دندانپزشكی و دكتری علوم آزمایشگاهی
  • كارشناسی ارشد: داروسازی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی (کلیه گرایش ها)، نانوتکنولوژی پزشکی، زیست فناوری پزشکی، داروشناسی، سم شناسی، فیزیولوژی، بیوشیمی، بیوفیزیک، علوم تغذیه، علوم بهداشتی درتغذیه، ایمنی شناسی پزشکی، ژنتیک، مهندسی ژنتیک، زیست شناسی (گرایش علوم سلولی مولکولی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، بیوفیزیک، ژنتیک)، میکروب شناسی پزشکی، مهندسی پزشکی (کلیه گرایش ها)، شیمی (کلیه گرایش ها)، ژنتیک انسانی، مهندسی پلیمر، بیومواد و بیوانفورماتیک
کدوم دانشگاه ها این رشته رو ارائه می دن و ظرفیت هر کدوم چند نفره؟ (بر اساس ظرفیت اولیه دفترچه آزمون دکتری تخصصی داروسازی سال 1402)

 

دانشگاهدولتیمازادپژوهشیجمع کل
تهران1102
اصفهان1102
تبریز1113
زنجان1102
همدان1102
شیراز1102
مازندران1102
مشهد1102
جمع کل88117

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

فروشگاه