ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

62687753  سالانه ۱۵ هزار دانشجوی دکتری در کشور فارغ التحصیل می شوند. بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، معاون پژوهشی وزرات علوم، با اشاره به توسعه دوره‌های مهارت‌آموزی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار دانشجو در دوره‌های مهارت آموزی شرکت می‌کنند.

 

پیمان صالحی در سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به اهمیت مهارت‌افزایی اشاره کرد و گفت: امروزه سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر در مراکز هدایت شغلی آموزش می‌بینند، بنابراین باید روی محتوای این آموزش‌ها دقت کرد.‌ از این مراکز به خوبی حمایت می‌کنیم و همه دانشجویان می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی به قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون هر بخش دولتی و خصوصی که با دانشگاه قرارداد ببندد، مشمول معافیت مالیاتی می‌شود. امسال کل سیستم مالیات پرداز کشور باید ۸۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات بدهد؛ اگر تا پایان امسال بتوانیم اثربخش‌تر باشیم و از فرصت قانون جهش تولید دانش بنیان استفاده و ۲ درصد این میزان را برای قرارداد هدف‌گذاری کنیم و با این بخش قرارداد ببندیم حدودا ۱۶ هزار میلیارد تومان می شود.

صالحی توضیح داد: البته مشکل صنایع خصوصی این است که شاید این قانون بعدا با دقت اجرا نشود که در برخی استان‌ها استانداران به خوبی صنایع را متقاعد کردند که این قانون اجرا می‌شود. بنابراین باید از حمایت استانداران استفاده کرد. آیین‌نامه اجرایی این قانون مصوب و ابلاغ شده است.

صالحی تصریح کرد: ماموریت گرایی را باید از طریق استانداران پیگیری کرد. اگر استاندار بخواهد همه نهادها ماموریت‌های ویژه خود را بر اساس اولویت‌های استان به دانشگاه‌ها ارجاع می‌دهند و دانشگاه غیر از وظایف ذاتی وظایفی هم بر اساس مشکلات استان دارد.

وی با تاکید بر جذب دانشجویان پسادکتری گفت:امروز ۱۶۰ هزار دانشجوی دکتری داریم که سالی ۱۵۰۰۰ نفر دانش‌آموخته می‌شوند، ولی محقق پسادکتری هنوز به ۲ هزار نفر هم نرسیده است،در حالی‌که موتور محرکه پژوهش و فناوری را محققان پسادکتری تشکیل می‌دهند. برای پیشبرد و توسعه محققان پسادکتری، حمایت از پسادکتری را در ۴ سطح در شورای عالی عتف برنامه‌ریزی و تصویب کردیم. همچنین گذراندن پسادکتری جزو امریه سربازی شده است و تا سالی ۵۰۰ نفر امریه سربازی را اجازه گرفتیم.

دبیر کل شورای عالی عتف تاکید کرد: نظام حلقه مالی پژوهش و فناوری ۲ حلقه مفقود داشت؛ یکی صندوقی گرنت محور که از طرح‌های کلان ملی حمایت کند. در این زمینه صندوق عالی عتف بعد از ۲ سال پیگیری، تاسیس و اساسنامه آن ابلاغ شد‌‌ حلقه دیگر صندوق دیگری برای حمایت از طرح‌های فناوری بزرگ است که چنین صندوقی نداریم و بانک‌ها هم چنین تسهیلاتی ندارند.

صالحی تصریح کرد: اصلاح آیین‌نامه پایه‌های تشویقی، تلاش برای حل مشکل اخذ مفاصا حساب بیمه طرح‌های پژوهشی در برنامه هفتم و پیگیری عدم شمول مالیات پلکانی بر طرح های پژوهشی از دیگر اقدامات شورای عالی عتف است

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید