ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

pardis نحوه تحصیل در دانشگاه پردیس خود گردان ؟شرايط تحصيل در پرديس خودگردان ؟ مزایای تحصیل در دانشگاه‌ پردیس خودگردان؟ اعتبار مدرک دانشگاه پرديس خودگردان ؟

 

 

دانشگاه‌های پردیس‌خودگردان به صورت شهریه پرداز اداره می شوند و به عنوان یک دانشگاه خصوصی در حال فعالیت هستند؛ از همین رو دولت هیچ هزینه ای را در جهت تحصیل دانشجویان در این دانشگاه بر عهده نمی گیرد و دانشجویان خود باید تمامی هزینه ها را پرداخت کنند. بنابراین داوطلبان در ابتدا باید از نظر مالی بتوانند از عهده هزینه های دانشگاه پردیس‌خودگردان برآیند. در واقع باید اینطور بگوییم که دانشگاه پردیس خودگردان در میان تمامی دانشگاه های شهریه پرداز، بیشترین شهریه را از دانشجویان دریافت می کنند. دلیل دریافت شهریه بالا از دانشجویان دانشگاه پردیس‌خودگردان، به این دلیل است که دانشگاه های پردیس‌خودگردان شعبه هایی از دانشگاه های دولتی هستند و دانشجویان با قبولی در این دانشگاه ها تفاوتی با دانشجویان دوره روزانه نخواهند داشت، از سویی دیگر قبولی در دانشگاه های پردیس‌خودگردان نسبت به دانشگاه های دولتی با رتبه های سطح پایین تر نیز امکان پذیر است.

تفاوت‌ ها و شباهت‌ های دانشگاه پردیس خودگردان با دانشگاه‌ های دیگر

دانشگاه‌ های پردیس خودگردان به وسیله درآمد خود از شهریه‌ های دریافتی هزینه اداره دانشگاه را تامین می‌ کنند.

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان نسبت به سایر دانشگاه‌ ها بسیار بالاتر است.

اساتید دانشگاه‌ های پردیس خودگردان همان اساتید دانشگاه‌ های روزانه هستند. بنابراین دانشگاه‌ های پردیس خودگردان با دانشگاه‌ های روزانه از نظر سطح آموزشی تفاوتی ندارند.

پردیس‌ های خودگردان در رشته انسانی دانشجو نمی‌ پذیرند.

اکثر رشته‌ های پردیس خودگردان از میان رشته‌ های برتر پزشکی و پیرا پزشکی علوم تجربی هستند. لذا داوطلبان رشته‌ های پزشکی می‌ توانند در صورت لزوم در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان مشغول به تحصیل شوند.

هر کدام از دانشگاه‌ های پردیس خودگردان از نظر کیفیت آموزشی با یک دیگر فرق دارند. بنابراین بر اساس میزان امکانات و خدماتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهند از آن‌ ها شهریه بیشتری دریافت می‌ کنند.

شما در صورت لزوم می‌ توانید در برخی از رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان قبول شوید.

دانشگاه‌ های پردیس خودگردان امکانات رفاهی زیادی مانند خوابگاه، سرویس رفت و آمد، غذا و غیره را در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهند که همه آن‌ ها در ازای دریافت هزینه می‌ باشند.

در صورتی که دانشجو بخواهد از پردیس خودگردان انصراف دهد باید شهریه ثابت تمام ترم‌ های باقیمانده خود را پرداخت کند.

پذیرش در پردیس‌ های خودگردان به صورت کشوری است و هیچ‌ گونه گزینش بومی در آن وجود ندارد.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌ های بین‌ المللی پردیس خودگردان چیست؟

تمام فارغ‌ التحصیلان پردیس‌ های خودگردان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود می‌ توانند به هر جای دنیا بروند و مشغول به کار شوند. به طوری که آن‌ ها تعهد به خدمت ندارند و آزادانه می‌ توانند با دریافت مدرک تحصیلی مشغول به کار شوند.

تمام دانشجویان پردیس‌ های خودگردان بدون انصراف از دانشگاه می‌ توانند در کنکور شرکت کنند. حال اگر در کنکور قبول شوند می‌ توانند از دانشگاه پردیس خودگردان انصراف دهند.

شما هیچ‌ گونه محدودیتی برای شرکت در کنکور به هنگام قبولی در پردیس‌ های خودگردان ندارید. یعنی اگر شما چندین بار در پردیس خودگردان قبول شده باشید، آن گاه باز هم می‌ توانید در کنکور سراسری شرکت کنید. در حالی‌ که اگر دانشجویی در نوبت روزانه دو بار قبول شود، در این صورت حق شرکت در کنکور را نخواهد داشت.

 

مقایسه اعتبار مدرک دانشگاهی پردیس خودگردان با دانشگاه‌ های دیگر

اعتبار مدرک دانشگاه‌ های پردیس خودگردان با دانشگاه‌ های دیگر یکسان است و تفاوتی با آن‌ ها ندارد. مدرک تحصیلی آن‌ ها تحت نظارت وزارت علوم صادر می‌ شود و شما می‌ توانید به راحتی به کمک آن‌ ها وارد بازار کار شوید. ولی عنوان پردیس خودگردان در مدرک شما ذکر می‌ شود.

 

در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان همان اساتید درجه یک و برتر دانشگاه‌ های دولتی قرار دارند. لذا دانشگاه‌ های بین‌ المللی از نظر کیفیت آموزشی با دانشگاه‌ های روزانه یکسان هستند. اما دانشجویان باید در قبال این امکانات و خدمات شهریه بالایی را پرداخت کنند که میزان شهریه برای رشته‌ های مختلف متفاوت است.

این شهریه‌ ها می‌ توانند نقش تعیین‌ کننده‌ ای در انتخاب دانشگاه داشته باشند. به عنوان مثال میزان شهریه رشته پزشکی در دانشگاه‌ های خودگردان به ازای هر ترم بین 14 تا 16 میلیون تومان است که در آن شهریه خوابگاه، سرویس رفت و آمد و سایر امکانات جدا هستند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید