ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مراکز آموزش عالی آلمان، با ایجاد بسترهایی مناسب، سالانه دانشجویان بین‌المللی را در رشته‌های مختلفی که غیر مرتبط با گذشته آن‌ها است، پذیرش می‌کنند.

 

شروع فرایند تحصیلی در رشته‌هایی نامرتبط با مقطع قبلی کاملا به دانشگاه هدف بستگی دارد. در واقع مراکز آموزشی آلمان و نهادهای بررسی‌کننده اعتبار مدرک تحصیلی قبلی شما، تصمیم می‌گیرند که آیا امکان تحصیل در رشته غیر مرتبط در آلمان وجود دارید یا خیر.

شرایط ادامه تحصیل در رشته نامرتبط در آلمان
دانشجویان متقاضی برای اجازه ادامه تحصیل در رشته‌هایی تحصیلی غیر مرتبط در آلمان، باید تاییدیه اداره مرکزی آموزش خارجی (ZAB) را اخذ کنند. همچنین مدارک تحصیلی آن‌‌ها نیز باید حداقل ارتباطی را با رشته مقطع تحصیلی قبلی آن‌ها داشته باشد. به‌عنوان مثال نمی‌توان از رشته مهندسی برای رشته بازیگری تغییر رشته داد.

بااین‌حال شرایط تحصیل در رشته‌های غیر مرتبط تا حد زیادی به انعطاف‌پذیری دانشگاه‌ هدف بستگی دارد. معمولا دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های بینارشته‌ای و متقاضیان تحصیل در مراکز غیر دولتی آلمان، مسیر راحت‌تری را برای ادامه تحصیل در رشته‌های غیر مرتبط در این کشور طی می‌کنند.

از سوی دیگر برخی دانشجویان بین‌المللی به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و اخذ بورسیه‌های تحصیلی این کشور برای تحصیل در رشته غیر مرتبط هستند. این فرایند نیز امکان‌پذیر است؛ اما پیچیدگی‌های زیادی دارد. دانشجویان بین‌المللی زمانی می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی برای تغییر رشته استفاده کنند، تغییر رشته آن‌ها توسط دانشگاه و سازمان ZAB پذیرفته شود.


مهم‌ترین معایب ادامه تحصیل در رشته غیر مرتبط در آلمان عبارت‌اند از:

نیاز به صرف زمان بیشتر برای افزایش دانش فردی در زمینه علمی جدید
ضرورت حضور دانشجو در دوره‌های پیش‌نیاز توسط دانشگاه
پیچیده بودن شرایط اخذ بورسیه تحصیلی
دشوارتر بودن اخذ پذیرش دانشگاه در رشته‌های غیر مرتبط

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید