ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

لینک کوتاه





شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان 1

آلمان با داشتن جمعیتی حدود 83 میلیون نفر یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در عرصه اقتصادی، علمی و فناوری محسوب می‌شود.انواع بورسیه‌های تحصیل پزشکی در آلمان برای دانشجویان ایرانی ...

 

 

 آلمان با داشتن جمعیتی حدود 83 میلیون نفر یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در عرصه اقتصادی، علمی و فناوری محسوب می‌شود. پایین بودن هزینه‌های تحصیل، حمل و نقل عمومی کارآمد، قانون مداری و نرخ پایین جرایم، سیستم جامع رفاهی و بهداشتی و امنیت شغلی از جمله مواردی است که سبب شده تا آلمان به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت تحصیلی دانشجویان تبدیل شود.

اخذ پذیرش از طریق قبولی در کنکور ایران

در روش اول، متقاضیانی که در کنکور سراسری ایران قبول شده باشند می‌توانند برای پذیرش دانشگاه‌های پزشکی آلمان درخواست بدهند. در این روش فرد باید مدارک قبولی مربوطه را از سازمان سنجش دریافت کند و همراه با مدارک تحصیلی و هویتی برای دانشگاه مورد نظر ارسال کند. در این روش، افراد می‌بایست حداقل 6 ماه قبل از شروع تحصیل برای اخذ پذیرش اقدام کنند.

اخذ پذیرش بدون قبولی در کنکور ایران

در روش دوم افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در کنکور سراسری ایران قبول شوند. می‌توانند برای ثبت‌نام کالج‌های این کشور اقدام کنند. این افراد باید دو ترم متوالی در این کالج‌ها مشغول به تحصیل شوند. به‌طور معمول دروسی همچون زیست، شیمی و زبان در این دو ترم تدریس خواهد شد و پس از آن افراد با کسب نمره و معدل خوب می‌توانند برای آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها آماده شوند. تحصیل در کالج کاملا رایگان بوده و افراد هیچ هزینه‌ای برای شهریه پرداخت نخواهند کرد اما هزینه‌های زندگی هر شخص بر عهده خود او خواهد بود.

شرایط اخذ پذیرش پزشکی از آلمان

تحصیل در رشته‌های پزشکی این کشور همراه با آزمون ورودی یا کنکور هستند. امتحان ورودی این کشور به زبان آلمانی بوده و افراد برای شرکت در این آزمون حتما باید دانش زبانی در حد سطح B2 داشته باشند. زمان شروع تحصیل رشته پزشکی در ماه سپتامبر بوده و فقط یک‌بار در سال پذیرش انجام می‌شود. بنابراین، دانشگاه‌های دولتی این کشور برای ژانویه پذیرشی نخواهند داشت و درصورتی که افراد نتوانند به شروع ترم تحصیلی برسند، باید تا سپتامبر سال بعدی صبر کنند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که تحصیل پزشکی در آلمان تنها به زبان آلمانی است و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور امکان پذیر نیست. پزشکی مولکولی تنها رشته‌ای است که در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

در آلمان حدود 35 دانشگاه پزشکی وجود دارد که از جمله بهترین‌های آن‌ها می‌توان به دانشگاه‌های برلین، مونیخ، گرفیس والد و اسن اشاره کرد.

تحصیل پزشکی رایگان در آلمان

تحصیل در رشته‌های پزشکی این کشور کاملا رایگان بوده و افراد ملزم به پرداخت هیچ‌گونه شهریه‌ای نیستند اما هزینه‌های شخصی و گذران زندگی هر فرد به عهده خود او خواهد بود. دانشجویان بسیاری هستند که همزمان با تحصیل خود به کارهای پاره وقت و کسب درآمد مشغول می‌شوند و با توجه به درآمدشان، به کمک مالی خانواده‌ها نیازی نخواهند داشت. دانشجویان قادر هستند تا 20 ساعت در هفته مشغول به ‌کار شوند. افراد در هر ساعت می‌توانند حقوقی بین 8 تا 12 یورو در ساعت دریافت کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی آلمان

از آنجایی که شرایط دانشگاه‌های خصوصی همانند دانشگاه‌های دولتی آلمان نیست، افراد می‌بایست برای هر ترم شهریه ثابتی بپردازند. میانگین هزینه‌‎ها برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی بین 5500 تا 15500 یورو در هر ترم است.

انواع بورسیه‌های تحصیل پزشکی در آلمان برای دانشجویان ایرانی

در حال حاضر کشور آلمان حدود 13 بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به بورسیه تحصیلی DAAD، بورسیه تحصیلی MERIT، بورسیه تحصیلی بنیاد دانشگاه آلمان و بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی SBW برلین

این بورسیه به دانشجویانی که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند و قصد ادامه تحصیل در برلین را دارند، تعلق می‌گیرد. این بورسیه به مدت دو ترم هزینه شهریه، محل اقامت، سفر و دیگر هزینه‌های تحصیل را پشتیبانی می‌کند.

بورسیه تحصیلی DAAD

این بورسیه تحصیلی بیش از صد هزار دانشجوی آلمانی و بین‌المللی را حمایت می‌کند، این بورسیه تمامی هزینه‌های تحصیلی دانشجو را در تمامی مقاطع مختلف پوشش می‌دهد.

بورسیه تحصیلی بادن ووتمبرگ

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان ممتاز دانشگاه ووتمبرگ تعلق می‌گیرد، این بورسیه به مدت سه الی 11 ماه مبلغی حدود 1500 یورو به دانشجویان کمک می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

فروشگاه