ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

با توجه به اهدافي که سيستم‌هاي اطلاعاتي دارند و براي پرهيز از دوباره کاري و کمک به ارتقاء کيفيت مراقبت‌ها و کاهش هزينه بايستي ارزيابي مداومي جهت تعيين ميزان دستيابي به اين اهداف انجام شود. این پژوهش، سال 1390 با استفاده از شاخص‌های ارزیابی نظام جامع اطلاعات بیمارستانی بیمارستان‌های منتخب شهر تهران انجام شد.
پژوهش حاضر از نوع توصیفی- مقطعي بود. جامعه پژوهش عبارت بودند از سیستم اطلاعات بیمارستانی بیمارستان‌های شهدای تجریش، رسول اکرم، خاتم الانبیاء، امام خمینی و میلاد. ابزار گردآوری داده‌ها چک لیست شاخص‌های ارزیابی سیستم اطلاعات بیمارستانی بود که با روش مشاهده مستقیم و مصاحبه با کاربران تكميل گرديد. داده‌ها توسط نرم افزار آمار SPSS، تحليل و در قالب جداول و نمودارهاي آماري ارائه گرديد.
در بیمارستان‌های مورد مطالعه با وجود اینکه اکثر زیرگروه‌های اجزای سازمانی و اجزاء سرویس دهنده سیستم اطلاعات بیمارستانی راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است اما سيستم‌های اطلاعات داروخانه، تصميم یاری، سرويس ارتباطي و سرويس دوراپزشکي هنوز به طور کامل در بیمارستان‌های مورد مطالعه راه اندازی نشده بود.
اکثر زیرگروه‌های اجزاء سازماني و اجزاء سرویس دهنده سیستم اطلاعات بیمارستانی در حال حاضر در نرم افزار طراحی شده در 5 بیمارستان به طور کامل و با در نظرگرفتن تمامی فیلدها وجود داشتند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید