ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *


phd physical education اعمال تاثير مقاله در مصاحبه دکتری چگونه است ؟

 

 

 

یکی از موضوعاتی که به کسب امتیاز در جلسه مصاحبه دکتری کمک می کند، داشتن مقاله است. به همین دلیل توصیه می شود که افرادی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری را دارند، اطلاعات بیشتری در رابطه باتاثیر مقاله در مصاحبه دکتری دارد، جمع آوری کنند تا بتوانند با آماده کردن چندین مقاله و انتشار آن در مجله های معتبر داخلی و خارجی، امتیاز این مرحله را نیز کسب کنند.

اعمال تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری چگونه است؟

بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد که در زمینه های مرتبط با رشته تحصیلی خود، پژوهش کرده اند؛ به منظور پربار تر کردن رزومه خود می توانند پژوهش هایی انجام شده در طول دوران تحصیل را به صورت مقالات علمی درآورند و آن ها را در مجلات، کنفرانس ها و … منتشر کنند.

در نظر داشته باشید که در مصاحبه دکتری، بخش زیادی از نمره مصاحبه دکتری به فعالیت های پژوهشی داوطلبان اختصاص داده می شود؛ نگارش و چاپ مقالات علمی تاثیر بسیاری زیادی در موفقیت داوطلبان در مرحله مصاحبه دکتری خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که مقالات علمی خود دارای انواع مختلفی هستند که به هر یک امتیاز متفاوتی تعلق می گیرد. در ادامه پیرامون تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری برای انواع مقالات توضیحاتی را آورده ایم :

مقاله علمی – پژوهشی

مقالات علمی – پژوهشی با موضوعی که ارائه دهنده ایده ای جدید باشد و هدف آن نوآوری در حل مسئله های علمی باشد، نوشته می شود.

نویسنده مقالات علمی – پژوهشی سعی می کند که تحقیقاتی که بر روی موضوع صورت گرفته را توسعه دهد و یا موضوع را از نگاهی دیگر بررسی کند و در نهایت نتیجه تحقیقات و پژوهش های خود را در قالب مقاله منتشر کرده و در اختیار دیگران قرار دهد.

در صورتی که محققان موضوع علمی را انتخاب کنند که از پیش تحقیقاتی بر روی آن صورت نگرفته است، سعی می کنند از داده های خام استفاده کنند و سپس مقاله علمی را بر اساس این داده ها و اطلاعات تفسیر کنند. در این مقالات تمرکز بر روی رفع مشکلی خاص است که قبلا هیچ محققی برای آن راه حلی پیدا نکرده است و یا راه حل هایی که برای آن ارائه شده است، شک برانگیز می باشند و نیازمند بررسی های بیشتر هستند.

تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری | مقاله علمی – ترویجی

در مقالات علمی – ترویجی هدف نویسنده این نیست که ایده جدیدی ارائه دهد؛ هدف این نوع از مقالات این است که تحقیقات و مقالات پیشین در یک موضوع تخصصی بررسی شود و بر روی آن مطالعه گردد و نتایج به صورت مقاله منتشر شود.

بنابراین نویسندگان مقالات علمی – ترویجی نتایج و داده های موجود در مقالاتی که پیش تر توسط محققان دیگری منتشر شده اند را جمع آوری می کنند و به صورت یک مقاله جامع منتشر می کنند.

مقالات همایشی (کنفرانسی)

هدف از برگزاری همایش ها و کنفرانس های داخل و خارج کشور، این است که به روز ترین بحث های علمی مطرح گردد و در مورد موضوعات پژوهشی تبادل نظر صورت بگیرید.

محققان می توانند در صورت داشتن ایده، آن را به صورت یک مقاله کنفرانسی چاپ کنند و آن را در همایش های مختلف ارائه دهند.

از آنجایی که برای مقالات کنفرانسی جزئیات یک پژوهش مورد بررسی قرار نمی گیرد و یا نویسنده اقدام به جمع آوری تحقیقات قبلی نمی کند، برای این نوع از مقالات در مصاحبه دکتری، امتیاز پایین تری نسبت به مقالات علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی در نظر گرفته شده است.

محاسبه تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری

برای بسیاری از متقاضیان آزمون دکتری، این سوال وجود دارد که تاثیر مقاله در محاسبه دکتری چگونه محاسبه می شود. بر اساس حدول محاسبه امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری، در صورتی که متقاضیان رزومه پرباری داشته باشند، می توانند حداکثر 40 امتیاز را در این مرحله کسب کنند. 

رزومه پژوهشی که در مصاحبه دکتری بررسی می شود شامل انواع مقالات، گواهی ثبت اختراع، کتاب های تالیف یا ترجمه شده مرتبط با رشته های تحصیلی، پایان نامه و … می باشد.

جزئیات مرتبط با محاسبه امتیازات پژوهشی بر اساس نوع فعالیت، تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری و نحوه ارزیابی و همینطور امتیازی که به هر یک تعلق می گیرد، در جدول زیر آورده شده است:

ردیفنوع فعالیتحداکثر امتیازنحوه ارزیابی
1مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب22 امتیازبر اساس آیین نامه ارتقاء به ازای هر مقاله تا 7 امتیاز 

گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

  • گواهی ثبت اختراع بین المللی تا 7
  • گواهی ثبت اختراع داخلی تا 5 امتیاز
برگزیدگان در جشنواره های علمی معتبر
  • برگزیدگان در جشنواره های علمی معتبر داخلی تا 3
  • برگزیدگان در جشنواره های علمی معتبر خارجی تا 7 امتیاز
2مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب6 امتیاز
  • بر اساس آیین نامه ارتقاء هر مقاله تا 2 امتیاز 
3مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)4 امتیاز
  • مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر خارجی تا 2
  • مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر داخلی : 1 امتیاز
4تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی4 امتیاز
5کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد4 امتیاز
  • عالی تا 4
  • بسیار خوب تا 2 امتیاز
جمع40 امتیاز

بر اساس جدول فوق، سهم عمده امتیازات از کل امتیازات پژوهشی به مقاله اختصاص دارد و در میان مقالات نیز می توان گفت از بیشترین به کمترین امتیاز برای مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی)، مقالات علمی – ترویجی و مقالات کنفرانسی در نظر گرفته شده است.

به دلیل امتیاز بالایی که به مقاله های علمی پژوهشی اختصاص داده شده است، بسیاری از داوطلبان در تلاش هستند که تا قبل از فرا رسیدن زمان مصاحبه دکتری، جهت انتشار مقالات علمی – پژوهشی که نوشته اند، از مجلات معتبر در جهان، پذیرش بگیرند تا بیشترین تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری را کسب کنند.

اما فراموش نکنید که چاپ و نگارش مقالات علمی – پژوهشی کمی زمانبر و مشکل می باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که داوطلبان علاوه بر این موضوع به دیگر موضوعات امتیاز آور در مصاحبه دکتری نیز توجه داشته باشند. توصیه می شود متقاضیان برای پربار کردن رزومه خود در همایش های داخلی شرکت کنند و یا علاوه بر استخراج مقاله از پایان نامه خود، پایان نامه خود را به صورت کتاب نیز چاپ نمایند.

مشاوره تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری

علاوه بر نوع مقاله که در نحوه امتیاز دهی در مرحله مصاحبه دکتری تاثیر گذار می باشد، مجله ای که داوطلبان برای چاپ آن نیز پذیرفته می شوند، بسیار مهم می باشد. به طوری که هر چه مجله مورد نظر از جنبه علمی، رتبه بالاتری داشته باشد، به عبارتی اعتبار علمی نویسنده آن نیز بالاتر می رود و در نهایت رزومه پربار تر خواهد بود. از سویی دیگر وقتی مقاله ای در مجلات معتبر در جهان منتشر می شود، شانس دیده شدن آن بیشتر خواهد بود.

به همین دلیل برای مجلات معتبر در جهان نیز رتبه بندی در نظر گرفته شده است تا اینگونه مجلات معتبر از دیگر محله های معمولی تر جدا شوند. در میان نظام های رتبه بندی گوناگون، نظام ISI معتبرترین شاخص به شمار می رود؛ به همین دلیل مقالات ISI دارای سطح علمی بسیار بالایی هستند و در صورتی که مقاله داوطلب در این مجلات چاپ شود، می توانند نمره بالایی را در مرحله مصاحبه دکتری کسب کنند.

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید