ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

4870632 معاون پژوهشی وزیر علوم از تخصیص سهمیه ۵۰۰ امریه سربازی، برای دوره پسادکتری با موافقت مقام معظم رهبری خبر داد.

 

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در حال برگزاری است، اظهار داشت: اخیرا و پس از  پیگیری‌های وزارت علوم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا مقرر کردند تا سهمیه 500 امریه سربازی در دوره "پست داک" (پسادکتری) اجرا شود و این موضوع برای اولین‌بار در کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح همکاری مهمی در این زمینه خواهد داشت.

صالحی در ادامه بر اهمیت نمایه شدن مجلات علمی در پایگاه های نمایه سازی اشاره کرد و گفت:  در بین مجلات ایرانی که شامل 1490 عنوان است، بیشترین مجلات در حوزه علوم انسانی با 827 عنوان بوده است، اما این نشریات در حوزه‌های بین المللی کمتر منعکس شدند.

وی افزود: نشریات علمی ایران رتبه 15 جهانی را در پایگاه اسکوپوس دارد و  رتبه تولید علم در جمهوری اسلامی ایران ظرف 25 سال از جایگاه 58 به 15 رسیده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: از طریق نمایه‌سازی مجلات در سطح بین المللی، باید علاوه بر تمرکز روی مجلات علوم انسانی، بر روی گسترش زبان فارسی برای تحقق مرجعیت علمی تمرکز کنیم.

وی یادآور شد:  35 مجله وزارت علوم در 2 سال گذشته در اسکوپوس نمایه شده‌اند. قبل از دولت سیزدهم تعداد 101 نشریه در این پایگاه نمایه شده بود که 35 نشریه در دولت جدید به آن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه نمایه‌سازی یکی از اولویت‌های ماست و مبلغ 100 تا 300 میلیون تومان از مجلاتی که نمایه‌های بین المللی دریافت کرده‌اند حمایت کردیم، خاطرنشان کرد: امسال مجلات فارسی که نمایه بین المللی شوند، 500 میلیون تومان و مجلات خارجی 300 میلیون تومان حمایت شوند.

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید