ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

Best HR Interview 1 600x350نکات مهم و کليدي برای موفقیت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

 جزئیات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

آزمون دکتری وزارت بهداشت در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می شود. افرادی که پس‌ از شرکت در آزمون کتبی، بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری وزارت بهداشت نمره قابل ‌قبول را کسب کنند، پس ‌از آن می توانند برای ورود به مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اقدام کنند. علاوه بر این مصاحبه دکتری علوم پزشکی به ‌صورت حضوری در مناطق آمایشی (دانشگاه ها) برگزار می شود. این در حالی است که برای داوطلبان دوره دکتری پژوهشی، مصاحبه توسط سازمان‌ ها، مؤسسه ها و دانشکده علوم پزشکی برگزار خواهد شد.


افراد داوطلبی که در آزمون کتبی نمره حد نصاب را با توجه به سهمیه داوطلب کسب کرده باشند، می توانند بر اساس اولویت نمره کتبی، به تعداد دو برابر ظرفیت هر رشته انتخابی به مرحله مصاحبه وارد شوند و به مناطق آمایشی مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ممکن است به ‌سرعت مجازی و ارسال کلیپ برگزار گردد.

مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت 1402

از موارد مهمی که در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ درج می شود، محل برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی رشته ‌های علوم پایه بهداشت و تخصصی در مناطق آمایشی است. افراد داوطلب می‌توانند بر اساس انتخاب و علائق خود در رشته‌ هایی که مصاحبه آن ها فقط در یک یا دو یا سه منطقه آمایشی برگزار می شود، برای انتخاب کلیه رشته ‌های محل ‌های آموزشی اقدام کنند و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

معرفی افراد به سه منطقه آمایشی در رشته ‌هایی که مصاحبه برگزار می شود، براساس نمره و به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش آن مناطق خواهد بود. در واقع افرادی که از نظر نمره در انتهای فهرست دو برابر آن رشته باشند، برای مصاحبه به هر سه منطقه آمایشی معرفی نخواهند شد.

برای رشته ‌هایی که مصاحبه آن ها در دو یا سه منطقه برگزار می شود، افراد داوطلب باید از حداکثر امکان معرفی آن ها به مصاحبه استفاده نموده و تمام اولویت‌های انتخابی خود را در همه مناطق آمایشی آن رشته بر اساس علاقه و دیگر فاکتورهای مورد نظر انتخاب نمایند.

از آنجا که افراد داوطلب به صورت چند برابر ظرفیت مناطق و بر مبنای اولویت نمره معرفی می شوند، بنابراین افرادی که مناطق آمایشی محدودی را انتخاب کنند و این در حالی باشد که ظرفیت مناطق تکمیل شود، طبیعتاً به دلیل نداشتن انتخاب حداکثری، از فرایند پذیرش حذف می شوند.

سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت با مصاحبه مقطع دکتری دیگر دانشگاه ها متفاوت خواهد بود و افراد باید با حضور در ایستگاه هایی که تعیین می شود، با ارائه عملکرد مناسب، مجوز قبولی خود در مرحله مصاحبه را دریافت نمایند. بر این اساس سوالات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت بسیار ساختارمندتر از دیگر دانشگاه ها می باشد.

مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ ترین دلایل برگزاری مصاحبه آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت، پرورش داوطلبانی است که به یک زمینه خاص تسلط کامل داشته و با علوم مرتبط با استفاده از روش‌ های پیشرفته تحقیق آشنایی کامل دارند.  به همین جهت از این افراد استفاده می شوند تا بتوانند در جهت خود کفایی کشور و توسعه پایدار و همچنین بالا بردن سطح علمی کشور اقدام ‌کنند.

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همانگونه که اشاره شد افرادی می توانند در آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت شرکت کنند که در زمینه‌ های علمی تسلط کافی داشته باشند. بنابراین داوطلبان باید دارای حداقل دو مقاله پژوهشی چاپ‌ شده به ‌عنوان نویسنده اول باشند. در واقع مقاله حتما می بایست چاپ ‌شده باشد و در دست بررسی بودن مقاله مورد قبول واقع نمی شود.

شرط دوم شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت، داشتن مدرک زبان مورد تأیید شورای ‌عالی برنامه‌ ریزی علوم پزشکی است که داوطلبان باید هنگام مصاحبه به‌ همراه داشته باشند و ثبت ‌نام به‌ صورت مشروط قابل ‌قبول نخواهد بود.

برای هر رشته در هر کدام از دانشگاه علوم پزشکی، فقط یک ‌بار مصاحبه انجام می شود و پذیرشی که برای انتخاب رشته در مراکز تحقیقات آن دانشگاه صورت می ‌گیرد، از طریق همان مصاحبه خواهد بود.

علاوه بر این هر کدام از داوطلبان بر مبنای نمره کتبی کسب شده، حداکثر به سه مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی که ظرفیت کافی داشته باشند معرفی می شوند.

داوطلبان باید برای در اولویت قرار گرفتن، بیشترین انتخاب را داشته باشند تا بتوانند به حداکثر امکان معرفی به مصاحبه برسند. بنابراین لازم است که داوطلبان در هنگام انتخاب رشته حداکثر انتخاب رشته را در فهرست انتخابی خود داشته باشند.

بر همین اساس داوطلبانی که فقط سه مرکز تحقیقات را انتخاب کنند و در عین حال ظرفیت مراکز تکمیل باشد، برای مصاحبه معرفی نمی شوند و طبعاً از فرآیند پذیرش حذف می شوند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی 

هر کدام از داوطلبان باید مدارک زیر را در پوشه جداگانه  به نماینده دبیرخانه شورای علوم پزشکی در محل آزمون تحویل دهند:

  • ارائه گواهی معدل کارشناسی
  • ارائه مدرک زبان
  • مقالات پژوهشی چاپ شده داخلی _خارجی
  • مقالات علمی
  • ارائه خلاصه مقاله در کنگره
  • ثبت اختراع
  • کتاب های چاپ شده
  • چک لیست مستندات با لوح فشرده برای تحویل مستندات

موارد امتیازات علمی برای مصاحبه دکتری پژوهشی 

  • داشتن مقالات معتبر بین المللی
  • ارائه مقالات منتشر شده با زمینه پژوهشی
  • خلاصه کنگره، سمینار و همایش
  • ثبت اختراع بین المللی و داخلی
  • داشتن جوایز داخلی و بین المللی
  • ارائه ترجمه و تالیف کتب علمی
  • سوابق پژوهشی قابل قبول در پایان نامه، بنیاد ملی نخبگان و استعداد های درخشان
  • ارائه معدل کل دوره قبل
  • تسلط به نرم افزار های تخصصی و کامپیوتری

 

5 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

1- حفظ آرامش و تمرکز بر روند مصاحبه

2- شناخت استادان مصاحبه‌ کننده

3- امتیاز ارزشمند زبان انگلیسی

4- به همراه داشتن مستندات علمی 

5- پیگیری پس از جلسه مصاحبه

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید