ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

با توجه به اشتباه پیش آمده در دفترچه ثبت نام سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور برخی از متقاضیان شرکت در آزمون هوشبری دچار سردرگمی شدند.

متقاضیان شرکت در آزمون هوشبری دقت داشته باشند که فقط کارشناسان رشته هوشبری امکان شرکت در آزمون این رشته را دارند و مواد امتحانی و ضرایب آزمون شامل فیزیولوژی (2)، اصول و روشهای بیهوشی (3)، بیهوشی و بیماریهای همراه (2)، داروشناسی اختصاصی هوشبری (2)، مراقبتهای ویژه (1)، مبانی آموزش پزشکی (2) و زبان (3) می باشد.
در ابتدا که دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 از سوی سازمان سنجش پزشکی منتشر شد به اشتباه اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش رشته ارشد آموزش بهداشت، در جدول مربوط به رشته آموزش هوشبری نیز کپی شده بود و این موضوع باعث شد که برخی از داوطلبان به اشتباه تصور کنند که سایر رشته ها (علاوه بر کارشناسی هوشبری) نیز می توانند در آزمون ارشد رشته هوشبری شرکت کنند. البته بعداً سازمان سنجش پزشکی این خطا را در دفترچه اصلاح کرد و فایل PDF دفترچه اصلاح شده ثبت نام هم در سایت سازمان سنجش پزشکی و هم در سایت موسسه معین در دسترس است. گروه مشاورین موسسه معین با توجه به برخورد با برخی از داوطلبان که نسخه قدیمی دفترچه را دانلود کرده و بر اساس آن به اشتباه تصمیم به ادامه تحصیل در رشته آموزش هوشبری داشتند، بر آن شد تا با انتشار اطلاعیه ای در این خصوص به متقاضیان شرکت در آزمون ارشد رشته هوشبری تاکید نماید که فقط کارشناسان هوشبری می توانند در ارشد این رشته شرکت نمایند.
همچنین بنابر آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش پزشکی در خصوص پذیرش رشته آموزش هوشبری، مقرر شد در این رشته در سال 1400 فقط برای یک دوره، سه دانشگاه علوم پزشکی اجازه جذب داشته باشند و برنامه پذیرش رشته آموزش هوشبری در جدول رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سالهای آتی مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که رشته آموزش هوشبری که پس از انتظار زیاد متقاضیان این رشته در لیست رشته های مورد پذیرش دوره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت قرار گرفت، از سال 1401 مجدداً حذف شود. البته سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور هیچ اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نکرده و سرنوشت رشته آموزش هوشبری برای سال 1401 همچنان نامشخص است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید