ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اقدام صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پیشنهاد می‌شود که حمایت‌هایی برای بورسیه نخبگان برای شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

دکتر محمدعلی زلفی گل در اولین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، از برگزاری این رویداد از سوی این صندوق قدردانی کرد و افزود: دکتر خیاطیان پیشنهادات دیگری داشتند، ولی ایشان صندوق را پذیرفت و حضور وی یک فرصت استثنایی برای این صندوق است، به‌ویژه آنکه همه وزرا و شخص رئیس‌جمهور نسبت به ایشان نگاه ویژه دارند.
زلفی گل با بیان اینکه مسیر حمایت از نخبگان یک مسیر پر شتاب بوده است، ادامه داد: این اقدام مبارک که ارتباط میان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را برقرار می‌کند، بسیار مبارک است، چون بحث ارتباط میان این دو بخش مهم است.
وی اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. در ابتدا که مجوزهای آن صادر شد، هیچ دفتر و امکاناتی نبود، ولی امروز در همه استان‌های کشور این بنیاد، دفتر دارد و امروز موضوع ارتباط نخبگان با شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح می‌شود
وی یادآور شد: یک فرد نخبه در هر منطقه‌ای باشد، تحول آفرینی می‌کند. یک مدیر شایسته در هر جا که باشد، آن منطقه را گلستان می‌کند و تنها باید این توان را داشته باشیم که از نخبگان بهترین استفاده را ببریم و نهایت زیر ساخت‌های نرم و سخت افزاری را برای ظهور و بروز استعدادهای آنها فراهم کنیم.
وزیر علوم افزود: سال قبل با صنایع مختلف ارتباط برقرار و موضوع بورسیه صنعت را مطرح کردیم کخ تا حدودی موفق بود و در این زمینه درخواستی از صندوق دارم.
وی یادآور شد: ما شاهد هستیم که فرد مدال جهانی کسب کرده، ولی در رشته دیگری تحصیل می‌کند، به دلیل شرایط شغلی، به سمت رشته‌هایی می‌رود که نگرانی از آینده شغلی خود نداشته باشد. این یک ضایعه بزرگ در کشور است که فردی که دارای مدال جهانی فیزیک و یا شیمی و نجوم است، در رشته دیگری تحصیل می‌کند و این در حالی است که اگر آنها را در دوران تحصیل بورس کنیم تا پویایی علمی آنها حفظ شود، می‌توانند با ارائه یک نظریه، مرزهای علم را جا به جا کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید