ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

نشست ۲۵۸ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و نشست تصویری برگزار شد.
آقای دکتر کی نژاد در این جلسه با تأکید بر اجرایی شدن احکام صادره دیوان عدالت اداری اظهار داشت: مراجع نظارتی و ضابط قضایی باید بر اجرایی شدن این احکام نظارت و رسیدگی داشته باشند.
وی با اشاره به معرفی بورسیه‌های مورد تأیید هیأت عالی جذب به دانشگاه‌ها افزود: طبق قانون دانشگاه بورسیه خود را به دلایل مختلف جذب نکند، به مدت ۵ سال نمی‌تواند در آن رشته اعلام نیاز برای فراخوان کند.
رئیس هیأت عالی جذب بر اساس مصوبه هیأت عالی جذب، بر لزوم اجرایی شدن بند "ز" ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند "پ" ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه برای مشمولین این بند‌ها در مجلس ازجمله کارمندان ایثارگر و خانواده معظم شهدا و آزادگان تأکید کرد.
در ادامه این نشست آقای سید صدرالدین صدری نوش آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به آئین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی گفت: طبق این قانون متقاضیان جذب به ترتیب به صورت پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی جذب می‌شوند چرا که فلسفه این روند قانونی به منظور بررسی توانایی علمی و صلاحیت عمومی متقاضی است.
وی در ادامه از اختصاص ۳۱۰ مجوز جذب نخبگان به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، آموزش و درمان پزشکی خبر داد و گفت: سهم وزارت علوم از این سهمیه‌های جذب نخبگان ۲۵۰ سهمیه و وزارت بهداشت ۶۰ سهمیه است و البته این سهمیه‌ها بر اساس تقاضای مشترک معاونت علمی و فناوری با وزارتین علوم و بهداشت است.
همچنین آقای محمدرضا رضوان طلب رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم تصریح کرد: احکام صادره دیوان عدالت اداری برای جذب بورسیه‌ها فصل الخطاب است و در وزارت علوم، هیچ دانشگاهی اجازه ندارد که حتی برای اجرای این احکام تأخیر داشته باشد؛ بنابراین اجرای این احکام لازم الاجراست.
وی ادامه داد: ۱۵۲ بورسیه بلاتکلیف به این صورت است که یا حکم دیوان عدالت اداری دارند یا جایابی نشدند و یا اینکه جایابی شدند، اما دانشگاه ظرفیت ندارد که بر این اساس مقرر شد هر کدام به پنج دانشگاه تعیین شده، معرفی و در یک دانشگاه جذب شوند.
آقای رضوان‌طلب با تأکید بر اینکه سازوکار‌های مربوط به جذب تعریف شده و مشخص است، خاطرنشان کرد: پرونده متقاضی جذب ابتدا به هیأت اجرایی برای اعلام نظر ارسال می‌شود بعد از آن اگر نظر هیأت اجرایی مخالف بود متقاضی بر اساس ماده ۲۰ قانون رسیدگی به شکایات هیأت عالی می‌تواند درخواست تجدید نظر کند و اگر مجدداً نظر هیأت اجرایی مخالف بود، می‌تواند درخواست تجدید نظر از هیأت مرکزی کند و درصورت رد شدن هم در آخر می‌تواند از هیأت عالی جذب پیگیری کند که برای هر کدام از این مراحل درخواست تجدید نظر ۲ هفته و در مجموع ۸ هفته فرصت است.
همچنین آقای علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در این نشست درباره فهرست انطباق نیاز‌های دانشگاه‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی اظهار داشت: در حال حاضر این فهرست بر اساس مأموریت و نیاز‌های دانشگاه‌ها در حال به روزرسانی است و تلاش است که پذیرش فراخوان امسال بر اساس آمایش آموزش عالی انجام و اجرایی شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید