ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعتقاد دارد که رزیدنت‌ها نیروی کار ارزان قیمت وزارت بهداشت هستند و این وزارتخانه تلاش دارد که این نیروها را از دست ندهند.

مهدی سقاوی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی لرستان درباره افزایش ۴۰ درصدی حق الزحمه دستیاران پزشکی در سال آینده اظهار کرد: هر گونه تلاش برای بهبود و ارتقا معیشت فعلی دانشجویان علوم پزشکی انجام شود، قابل تقدیر است. البته باید بررسی شود که آیا این تلاش‌ها کافی است.
سقاوی عنوان کرد: دستیاران پزشکی یعنی دانشجویان دوره تحصیلی تخصص در دانشگاه‌های جهان با ارائه خدمت تحت نظارت اساتید مختصص در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند. در خارج کشور این یک شغل محسوب می‌شود. آنان معادل یک متخصص یا بسیار جزئی و بالاتر از یک پزشک عمومی، در کشورهای مختلف به دانشجویان پول(حقوق) داده می‌شود.
وی با بیان اینکه دستیاران پزشکی از لحاظ معیشت تحت فشار شدید هستند، گفت: این موضوع بیماری عصبی، افسردگی، خودکشی و مهاجرت را در پی دارد. در چنین شرایطی کوچکترین اقدامی موثر است. البته در واقعیت، این گونه راهکارها به هیچ عنوان پاسخگو نیست چرا که این مشکل را اساسی حل نخواهد کرد.
وی ادامه داد: البته در این میان باید به انترن‌ها نیز اهمیت داده شود. معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تازگی درباره بهبود وضعیت معیشت رزیدنت‌ها صحبت کرده است؛ اما از بهبود شرایط انترن‌ها صحبتی نکرده است. در حالیکه آنها مشغول به تحصیل در 2 سال انتهای مقطع تحصیلی پزشکی هستند و به شدت مبالغ کمی دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه رزیدنت‌ها نیروی کار ارزان قیمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و این وزارتخانه تلاش می‌کند این نیروها را از دست ندهند، گفت: این موضوع باعث می‌شوند که فشار نظام سلامت بر دوش دانشجویان باشد. اخبار ناگواری که به طور مداوم از این قشر منتشر می‌شود به علت بی‌توجهی مسئولان به آنان است.
گفتنی است، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر اهمیت کار دستیاران پزشکی از افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی حق الزحمه دستیاران پزشکی در سال آینده خبر داد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید