ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

محمدرضا کاظمی آشتیانی در خصوص برگزاری آزمون تکمیلی دوره علوم آزمایشگاهی گفت: این مصوبه در سال 67 توسط مجلس به تصویب رسیده است که اکنون پس از گذشت سی سال با استناد به آن اقدام به برگزاری این آزمون کرده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی هرزمانی بخواهد قانونی را تصویب کند باید یک سال آن را مورد بررسی و واکاوی قرار دهد و باید دید در سال 66 اوضاع چگونه بوده که این قانون به تصویب مجلس رسیده است.
کاظمی آشتیانی ادامه داد: پس از اتمام دوره جنگ و گذشت چندین سال تصمیم گرفته شد متقاضیان برای ورود به رشته پاتولوژی باید امتحان بگذرانند که برای این رشته یک امتحان سخت درنظر گرفته شد اما اکنون با اجرای این قانون عده‌ای به راحتی می‌توانند به این رشته وارد شوند و در حق پاتولوژیست‌های جوانی که با علم به این موضوع وارد این رشته شده‌اند ظلم می‌شود.
این پاتولوژیست گفت: این مصوبه در اسفند ماه سال 66 زمانی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود و با کمبود دانشجوی پزشکی مواجه بودیم به تصویب مجلس رسیده است در آن دوران بنده دانشجوی رشته پزشکی بودم که رئیس وقت داشنگاه اعلام کرد در هشت رشته با کمبود پزشک مواجه هستیم؛ لذا برخی دانشجویان می‌توانند بدون گذراندن امتحان وارد این رشته شوند و به دلیل کمبود پزشک متخصص حتی حقوق بیشتری نیز برای این رشته تعیین شده بود. اما اکنون پس از گذشت سی سال رشته‌های رادیولوژی و پاتولوژی جزو رشته‌های لوکس قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: اجرای این مصوبه خلاف قانون بوده و عده‌ای در حال بازی با مصوبه مجلس هستند. بنده اطمینان می‌دهم که زمانی که این درخواست به وزیر بهداشت تقدیم شده است وی سوال کرده که آیا از نظر بزرگان پاتولوژی و هیات بورد با اجرای آن موافق هستند و عده‌ای به وی اطلاعات غلط داده‌اند.
وی با بیان اینکه ورود افراد غیر پزشک به این رشته ظلم در حق پاتولوژیست‌ها است گفت: به اعتقاد بنده وزارت بهداشت تحت فشار قرار گرفته است و اتخاذ چنین تصمیمی منطقی نیست.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (ِDr.Absalan)

      آقای دکتر آشتیانی، قبول، بنده دکترای تخصصی بیوشیمی بالینی با پایه کارشناسی علوم آزمایشگاهی هستم. موافقید بنده با شما رقابتی در هر علمی که می فرمایید آزمون بدهیم، تا معلوم شود باسواد کیست؟
      اصلاً آقاجان، ما PhDها دوست داریم با شما دکترای پاتولوژی آزمون برد پاتولوژی بدیم، بعد معلوم میشه چه کسانی قبول می شوند و چه کسانی وا می مانند.
      اگر حافظۀ بزرگان شما یاری کند، ماجرای قبولی دو نفر از بزرگان علوم آزمایشگاه و رتبه های 1 و 2 در آزمون برد پاتولوژی را به یاد بیاورند که خود دوستان پاتولوژیست نتوانستند با این دو بزرگوار رقابت کنند. اگر دوست داشتید از رئیس دانشکده پیراپزشکی علوم پزشکی اهواز، و بیوشیمیست های بازنشسته علوم پزشکی شهید بهشتی بپرسید تا خاطرات را برای شما تعریف کنند.
      کجای دنیا شما مجوز دارید در خصوص باکتری شناسی، بیوشیمی بالینی، قارچ شناسی، ویروس شناسی، هماتولوژی، انگل شناسی، ایمنی شناسی و غیره اظهارنظر کنید. مشکل ما این است که برخی از شما بزرگواران نگران جیب تان هستید. البته در وزارت بهداشت ما گاهی این اتفاق افتاده که افراد با شایستگی کمتر، متاسفانه درآمد بیشتر نصیبشان شده است.
      لطف کنید و اگر زبان انگلیسی بلد هستید، در وبسایت های دانشگاه ها و کشورهای پیشرفته دنیا جستجو کنید که مدل پرورش متخصصین پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی چطوری است؛ در ایران متاسفانه برخی همکاران پزشک، تصور می کنند که از دیگران باسوادتر اند. درحالی که سواد ربطی به مدرک ندارد، بلکه به تلاش و جهد فرد برای کسب دانش و مهارت مربوط است نه مدرک.
      مشکل ما همان پزشک سالاری وزارت بهداشت است، تمام، والسلام.
      با کمال تاسف، چون اسم شما پزشک است، تریبون های خوب و رانت های بسیار خوب در مجلس هم دارید که شایستگی اندک شما را در برابر افراد شایسته، پوشش می دهد و این امر باعث شده تا سال ها نظام سلامت کشور را ورطۀ یکه تازی های بی حد و حصر خود کرده، از ورود افراد دارای صلاحیت بیشتر از جنابتان، ممانعت بعمل آورید.
      مثال آن همین مصاحبه ای است که با شما شده و این پرسش را پیش می آورد که چرا این وبسایت با همکاران یا بزرگان رشته های علوم آزمایشگاهی مصاحبه نکرده اند.

    • مهمان (علوم آزمایشگاهی)

      سلام، جناب آشتیانی، شما فرق علوم آزمایشگاهی و آسیب شناسی رو نمیدونین هنوز؟
      یه سر به آزمایشگاه ها بزنین، سوال کنین که بخش پاتولوژی چه فرقی داره با بخش آزمایشگاه تشخیص طبی!
      در ضمن، دانشجوی پزشکی، 20 تا رشته دیگه داره برای ادامه تحصیل، ولی رشته علوم آزمایشگاهی حق نداره در رشته خودش بتونه مستقل باشه؟ واقعا دست اسرائیلیا رو از پشت بستید با این حرفتون،
      اگه فلسطین پایتخت اسرائیله، علوم آزمایشگاهی هم متعلق به آسیب شناسیه! دیگه تا اخرش رو خودتون بخونید!

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید