ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: با برنامه ریزی و تدابیر لازم در حوزه آموزش، قرار است دوره های  پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پزشکی شش ماه کوتاه تر شود.

 

دکتر باقر لاریجانی سه شنبه در حاشیه نشست با روسا و معاونان آموزشی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه چهار آمایش کشور در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در شورای برنامه ریزی وزارت، چند مصوبه کمک کننده به دانشگاهها به تصویب رسید که دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی درصدی از واحدهای خود را به صورت مجازی ارائه کنند.
لاریجانی ادامه داد: دانشجویان حوزه پزشکی بتوانند دروس عمومی را در طی تابستان نیز بگذرانند تا با آرامش بیشتری واحدها را سپری کنند و افراد دارای مدارکی مانند زبان، با ارائه مدرک از گذراندن واحد درسی معاف شوند.
وی افزود: به همه دانشگاهها اجازه داده شده چهار درصد یا چهار هفدهم واحدها را متناسب با مصوبه شورای آموزش به صورت مجازی ارائه کنند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: این مصوبه ها به احتمال زیاد از ابتدای سال تحصیلی جدید اجرایی می شوند و در نتیجه دوره های آموزش پزشکی را کوتاه تر می کنند.
لاریجانی گفت: سیاست وزارت متبوع در سال جاری در همه رشته ها به جز برخی استثناء ها در رشته های تحصیلات پزشکی، پرستاری و مرتبط با آن سال تثبیت ظرفیت های ما در تمام رشته ها حتی در تخصص و فوق تخصصی است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش پزشکی اقدام های زیادی در دست اجرا است و دانشگاهها در اجرای طرح تحول سلامت به خوبی عمل می کنند و مصوبات لازم به صورت دائم پیش می رود.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه آموزش پزشکی تحولات زیادی در دست است که امید است به تدریج برای دانشگاهها جاری شوند.
وی اظهار کرد: تحصیلات آموزش عالی در خوزستان گسترش چشمگیری پیدا کرده و حدود 18 تا 20 درصد تحصیلات تکمیلی حوزه پزشکی در این استان است و پنج تا شش درصد جمعیت دانشجویی ما را تشکیل می دهد.
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: تحصیلات تکمیلی رو به توسعه است و در استان برنامه توسعه تحصیلات تکمیلی، تخصص و فوق تخصص به خوبی توسط دانشگاه در حال پیگیری است و از 50 ماموریت دانشگاههای کشور،چهار ماموریت به منطقه چهار واگذار شده است.
لاریجانی اضافه کرد: حدود 250 هزار دانشجو در گروه پزشکی و در بخش های دولتی و غیر دولتی در کشور تحصیل می کنند.
وی تصریح کرد: دانشگاههای ما به 10 کلان منطقه تقسیم شده و منطقه چهار شامل خوزستان، لرستان، آبادان، دزفول و بهبهان است.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ماموریت های آمایش بین المللی این منطقه به صورتی تعریف شده که با کشورهای همجوار نیازمند تبادلات علمی، همکاری داشته و دانشگاه ماموریت بسترسازی در این زمینه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار کرد: نشست معاون آموزشی وزارت با روسا و معاونان آموزشی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه چهار آمایش کشور با حضور دانشگاههای لرستان، خوزستان، دانشکده های پزشکی دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر در حال برگزاری است و برنامه های طرح تحول در حوزه آموزش بررسی می شود.

دکتر اسماعیل ایدنی ادامه داد: طرح تحول در حوزه بهداشت و درمان از سال 1393 آغاز و بعد از آن طرح تحول در حوزه آموزش عملیاتی و بسته های تحول و نوآوری در حوزه سلامت معاونت آموزشی طراحی شد و اجرای بسته ها به دانشگاهها و قطب های آمایش واسپاری شد.
ایدنی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در راستای ماموریت های برنامه تحول و نوآوری در حوزه آموزش به عنوان مرکز در کشور معرفی شده و در حال تدوین برنامه در زمینه سرطان ها با گرایش کودکان است
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز علاوه بر ماموریت های مشترک مرکز انجام سه ماموریت اصلی در خصوص بیماری ها و علوم مرتبط با آلودگی های محیطی و بهداشت باروری و ناباروری به عنوان مرکز اصلی بازطراحی و تدوین کل برنامه در کشور است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید