ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

راه‌اندازی دو نرم‌افزار برای ثبت خطا و پیشگیری از سرقت علمی


دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی وزارت بهداشت از راه‌اندازی دو نرم‌افزار برای ثبت خطا و پیشگیری از سرقت علمی خبر داد و گفت: استفاده از این نرم افزارها کمک می کنند تا عملکرد دقیق و مداخله درست در بحث داده‌های ادبی داشته باشیم.

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه اقدام بعدی پس از ثبت خطا و شناخت جنس سوءرفتارهای علمی، اطلاع رسانی و آموزش به دانشجویان و محققان است، گفت: بسیاری ازدانشجویان و محققان به دلیل عدم آشنایی با اصول و قوانینی که در این حوزه تنظیم شده است، دست به ارتکاب سرقت علمی می زنند. بیشترین خطاها به دلیل عدم آگاهی با قوانین است و خطای تعمدی سهم کوچکی در خطاهای علمی دارد. البته این عدم آگاهی توجیه ندارد و «جهل به قانون رافع مسئولیت نیست». ثبت خطاها به ما کمک می کند، بزنگاه ها را بشناسیم و این خطاهای علمی را به حداقل برسانیم
خاجی بیان کرد: اگر کسی با وجود آموزش های علمی و با اطلاع از اصول وقواعد مرتکب خطا شد، قانون با این شخص برخورد می کند. در حال حاضر قوانینی در خصوص سرقت علمی توسط مجلس شورای اسلامی و دولت تدوین و تصویب شده است و فرد خطاکار مورد مجازات قرار می گیرد. همچنین کمیته های اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت در سطح دانشگاه، منطقه و کشور فعال هستند و پرونده های خطاهای علمی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند، حتی لازم باشد برای بررسی دقیق از ناظر بیرونی هم کمک می گیرند. درنهایت حکم صادر می شود. اگر تخلف فرد تایید شود، رتبه علمی و آنچه در قانون آمده است اعمال می شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید