ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس فرهنگستان علوم گفت: تلاش‌هایی برای ایجاد گروه‌های جدیدی در رشته‌هایی مانند هوش مصنوعی و زیست‌پزشکی در فرهنگستان علوم در حال انجام است.

رئیس فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه دانشمندانی با ضریب هوشی بالا در ایران داریم، گفت: باید از ظرفیت علمی کشور، به بهترین نحو ممکن در زمینه ارتقای سطح علمی و جهش علمی استفاده کنیم.

محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: اهداف کشور در زمینه تولید علم تنها ارتقای رتبه تولید علم و تدوین مقاله از جایگاه ۱۵ دنیا نیست؛ بلکه منظور و برنامه‌ریزی مراجع علمی کشور تبدیل مقاله به محصول و تولیدات صنعتی در کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های کشور تامین چرخه فن‌آوری و تجاری‌سازی محصولات است. زنجیره علم و فن‌آوری مدنظر مراجع علمی کشور است و هر کدام از زنجیره‌های علم و فن‌آوری مانند مقاله و محصول هر یک ارزش خاص خود را خواهند داشت.

دانشمندانی با ضریب هوشی بالا در ایران داریم

رئیس فرهنگستان علوم تاکید کرد: گنجینه علمی بسیار خوبی در کشور داشته و دانشمندانی با ضریب هوشی بالا در ایران داریم و باید از این ظرفیت ایران که دارای نیروی انسانی فراوان و متخصص است، به بهترین نحو ممکن در زمینه ارتقای سطح علمی و جهش علمی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه ثبت اختراع، تجاری‌سازی و تولید علم، وضعیت خوبی در کشور داریم، یادآور شد: حضور در مستندات علمی و فعالیت در حوزه‌های علمی جزء حضور ایران در عرصه‌های علمی به حساب می‌آید. دانشمندان ایرانی در میان افراد پراستناد و استعداد دنیا قرار دارند.

دزفولی با اشاره به اینکه هفت هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و آزاد فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های علمی متعددی در فرهنگستان علوم مشغول به فعالیت هستند، گفت: تلاش‌هایی برای ایجاد گروه‌های جدیدی در رشته‌هایی مانند هوش مصنوعی و زیست‌پزشکی در فرهنگستان علوم در حال انجام است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید