ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

با توجه به اهمیت داشتن سوابق بیمه، برای دانشجویان فاقد شغل، در ادامه،  مطالبی آورده شده است. ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، با رعایتشرایطاین طرح، یعنی اشتغال به تحصیل در دانشگاه های کشور ایران ومدارک لازم، که شناسنامه و کارت ملی و کارتدانشجوییمتقاضی می باشد، از طریق سامانه سرویس های الکترونیکیتامین اجتماعی، بخشبیمهشدگان، صورت می گیرد. نرخ پرداخت حقبیمهآن نیز سه نوع 12، 14 و 18 درصد تعیین شده است.

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی ۱۴۰۲

با توجه به بخشنامه بیمه دانشجویان، متقاضیان دریافت بیمه دانشجویی، با ارائه کارت دانشجویی معتبر خود، با توجه به درآمد مبنای پرداخت حق بیمه، که از میزان حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار نیز کمتر نخواهد بود، مشمول مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان بیمه تامین اجتماعی، قرار گرفته ‌و می‌ توانند با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش خدمات بیمه ای، این سازمان قرار بگیرند.

بر اساس این بخشنامه، برای دانشجویانی که تنها به تحصیل، مشغول بوده و تحت تکفل قانونی پدر و یا مادر می باشند، نیز استفاده از خدمات درمانی سازمان بیمه تامین اجتماعی، در کنار سرپرست خود، همزمان با پرداخت حق بیمه، در قالب بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، امکان پذیر خواهد بود.

همچنین، افراد، می بایست توجه داشته باشند که تحصیل، شغل تلقی نمی ‏شود. همچنین، در صورتی که متقاضی، طبق ضوابط مربوطه، مشمول دریافت حقوق مستمری بازماندگان باشد، پذیرش درخواست ثبت نام وی برای بیمه دانشجویی، همزمان با دریافت مستمری، بر اساس قانون بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، بلامانع است.

افراد متقاضی، برای دسترسی به خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی، می توانند به صورت اینترنتی، به سامانه بیمه تامین اجتماعی، به نشانی tamin.ir، مراجعه نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه بیمه تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: سامانه بیمه تامین اجتماعی

شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی 1402

آن دسته از افرادی که قصد ثبت نام برای دریافت پوشش های بیمه دانشجویی تامین اجتماعی۱۴۰۲ را دارند، می بایست شرایط لازم را برای ثبت نام این بیمه داشته باشند، در غیر این صورت، امکان استفاده از خدمات بیمه دانشجویی 1402، برای متقاضیان وجود نخواهد داشت. در ادامه، در رابطه با شرایط عمومی ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، توضیحات لازم آورده شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه دانش آموزی کلیک کنید.

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی ۱۴۰۲، زیر مجموعه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی می باشد و شرایط آن نیز، همانند بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی است؛ با این تفاوت که تحصیل در دانشگاه، شغل محسوب نمی شود.

متقاضیان، می بایست در یکی از دانشگاه های کشور ایران، اشتغال به تحصیل داشته باشند.

برای تقاضای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی 1402، ارائه کارت دانشجویی معتبر، الزامی می باشد.

متقاضیان کمتر از 50 سال سن، جهت دریافت پوشش های بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی نخواهند داشت.

متقاضیان بالای 50 سال سن، در زمان تقاضای خود، برای دریافت پوشش های بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، می بایست به میزان حداقل معادل مازاد سنی نسبت به 50 سال، سابقه بیمه پردازی، در تامین اجتماعی داشته باشند.

بیمه شدگان اختیاری سازمان تامین اجتماعی، جهت پرداخت حق بیمه خود، به صورت غیر حضوری، می توانند از طریق ورود به سایت samt.tamin.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه پرداخت حق بیمه خویش فرما تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: پرداخت حق بیمه خویش فرما

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

افرادی که قصد دریافت بیمه دانشجویی ۱۴۰۲ را دارند، می بایست ابتدا مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی را آماده کرده و سپس، درخواست خود را برای ثبت نام بیمه دانشجویی، جهت دریافت این بیمه، به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی، ثبت نمایند. در ادامه، برای متقاضیان، در رابطه با مدارک لازم برای ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، توضیحات لازم آورده شده است.

شناسنامه دانشجو

کارت ملی دانشجو

کارت دانشجویی معتبر متقاضی بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

بیمه شدگان تامین اجتماعی، جهت مشاهده سوابق بیمه ای خود، به صورت اینترنتی، می توانند از طریق ورود به سایت account.tamin.ir​، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید