ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

3169436 دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:اعضای هیات علمی برای تبدیل وضعیت باید یک درصدی از امتیازات آیین نامه ارتقا را کسب کنند ولیکن الزام برای کسب رتبه دانشیاری جهت تبدیل وضعیت حذف شد.

 

 

غلامرضابصیرنیادر گفت‌وگو باخبرنگار مهربا اشاره به تسهیل تبدیل وضعیت اعضایهیأتعلمی دانشگاه‌ها گفت:براساسبندهای ۴ و ۵ ماده ۵آئیننامههیأتعالی جذبهیأتعلمی دانشگاه‌ها مصوب سال ۱۳۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تبدیل وضعیت استخدامی اعضایهیأتعلمی منوط به ارتقای رتبه علمی و به طور خاص تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی قطعی منوط به کسب رتبه دانشیاری شده بود و اعضایهیأتعلمی برای تبدیل وضعیت به رسمی قطعی حتماً باید دانشیار می‌شدند.

وی ادامه داد: با بررسی سوابق اجرای بندهای مذکور ازآئیننامههیأتعالی جذب، مشخص شد منوط کردن تبدیل وضعیت استخدامی به ارتقای رتبه علمی و کسب رتبه دانشیاری، در عمل چالش‌هایی را برای اعضایهیأتعلمی ایجاد کرده است. لذا این شرط اصلاح و تبدیل وضعیت استخدامی اعضایهیأتعلمی از ارتقای رتبه علمی آنها، تفکیک شد و به واقع تبدیل وضعیت استخدامی اعضایهیأتعلمی تسهیل شد.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با اصلاح انجام شده عضوهیأتعلمی می‌تواند سنوات خود را طی کند و البته یک سری امتیازات را در رتبه علمی خود کسب کند و تبدیل وضعیت انجام شود. لزومی ندارد که حتماً برای تبدیل وضعیت دانشیار شوند. این مصوبه در مورد تبدیل وضعیت همه اعضایهیأتعلمی صدق می‌کند و فرایند تبدیل وضعیت اعضایهیأتعلمی چه از پیمانی به رسمی آزمایشی و چه از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی سهل تر شد.

بصیرنیاافزود: البته اعضایهیأتعلمی برای تبدیل وضعیت باید یک درصدی از امتیازاتآئیننامه ارتقا را کسب کنند ولیکن الزام برای کسب رتبه دانشیاری جهت تبدیل وضعیت، حذف گردید.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه سطح علمی ومأموریتدانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با یکدیگر متفاوت است و نقش ومأموریتدانشگاه‌های سطح یک، دو، سه متفاوت است، تعیین جداول امتیازات برای تبدیل وضعیت اعضایهیأتعلمی هم بههیأتامنای دانشگاه‌ها واگذار شد تا مطابق مصوبههیأتامنای هر دانشگاه باشد.

دبیرشورایمعین شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تا زمان تعیین جداول مذکور توسطهیأتامنای دانشگاه‌ها، مصوبات ۱۹۶ و ۲۶۳هیأتعالی جذب در دانشگاه‌ها ملاک عمل خواهد بود کهبراساسآن شرط احراز رتبه دانشیاری برای تبدیل وضعیت استخدامی را حذف کرده و جدولی را به عنوان روش جایگزین برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و سپس رسمی قطعی تصویب و ابلاغ کرده است، تا زمانی که جداول مربوطه توسطهیأتامناها تدوین و تصویب شود این مصوبات مبنای عمل خواهد بود.

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید