ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از هفت هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های این وزارتخانه در کشور مشغول تحصیل هستند.
دکتر ابوالفضل باقری فرد روز سه‌شنبه در کارگاه بین‌المللی سازی آموزش عالی در ساری افزود : بحث بین المللی بحث کوچکی در آموزش نیست و خوشبختانه کیفیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد افتخار ما است.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های پزشکی امروز یکی از دستاوردهای انقلاب است که حاصل تلاش بسیاری از پزشکان و اساتید است، ادامه داد: بین المللی سازی صرفا به معنای گرفتن دانشجوی خارجی نیست و خیلی فراتر از این تصور است.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اعتقاد بر این است که برای ورود به حوزه بین الملل باید آموزش ما نیز مطابق با استانداردهای جهانی باشد تا با دیپلماسی علمی با کشورهای دنیا بحث و تبادل نظر کنیم.
باقری فرد افزود : دیپلماسی علمی یک فن است و باید تمامی دانشگاه‌های ما آن را بلد باشد و نیاز داریم به افرادی که در این حوزه متخصص باشند.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای استاندارد سازی، اعتباربخشی است و باید با اعتبار بخشی آن را نشان دهیم، گفت : بدنبال برنامه اعتباربخشی موسسه‌ای هستیم تا این استاندارد را از یک مرکز بین‌المللی دریافت کنیم و دانشجویان خارجی قطعا در انتخاب به این گزینه و تاییدیه بین‌المللی توجه می‌کنند.
وی اضافه کرد: هدف از بین‌المللی سازی صرفا درآمدزایی نیست و حتی کسب کارهای فرهنگی نیست و جزو اهداف نازله محسوب می شود و هدف اصلی ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور است.
باقری فرد عنوان کرد: با این تفاصیل، توانمندسازی دانشگاه‌ها یک نیاز است تا به حوزه بین الملل ورود کنند و این توانمندسازی از مسیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی می گذرد و در ادامه توسعه خواهد یافت.
وی افزود: در عرصه بین المللی کشورهای زیادی داعیه آموزش دارند و ما باید نیز از ظرفیت های مختلف نظیر هنری، اقلیمی، آب و هوا و بسیاری از ویژگی‌ها بهره ببریم تا در این حوزه ورود کنند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر تخصیص تسهیلات ویژه برای دانشجویان خارجی و تسهیل فضای حضور این دانشجویان، گفت: بین المللی سازی می‌تواند عامل مهاجرت مثبت شود و می‌تواند دانشجویان خارجی را به یک ظرفیت برای استفاده در کشور تبدیل کند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت خواستار تداوم و استمرار برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی سازی در سایر دانشگاه‌های کلان منطقه کشور و توجه به رشد و ارتقای کیفیت آموزشی شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید