ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: یکی از اشکالاتی که در نظام پرداخت وزارت بهداشت وجود دارد، عدم وجود سامانه یکپارچه است که این سامانه آماده شده و به زودی رونمایی می‌شود.
زهرا شیخی در تشریح جلسه یکشنبه 21 اسفند این کمیسیون، اظهار کرد: بررسی و آسیب‌شناسی نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم ارجاع در استان‌های فارس و مازندران با حضور معاونین بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس و مازندران و مسئولین سازمان برنامه و بودجه در دستور کار امروز کمیسیون بهداشت قرار داشت.
وی افزود: پایلوت برنامه پزشک خانواده و سیستم ارجاع در استان‌های فارس و مازندران اجرا شده بود. ما در جلسات قبلی مصوبه داشتیم که یک ستاد هماهنگی کشوری ایجاد شود که این‌ها شاخص‌محور و چارچوب محور عمل و آسیب‌شناسی کنند تا این کار درست انجام شود، ما به عنوان کمیسیون بهداشت هنوز خبر نداریم که این ستاد هماهنگی تشکیل شده یا نشده، زیرا گزارشی به ما ارائه نشده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: نگرانی ما این است که به نظر می‌رسد برخی از مسئولین اجرایی هنوز باور ندارند که طرح پزشکی خانواده اجرایی و عملیاتی شود، شاید اصل موضوع منابع پایدار و بحث‌های زیرساختی نباشد، بلکه بحث اراده و نظارت دقیق بر روی این طرح است.
شیخی ادامه داد: نظرات کارشناسی که در این جلسه مطرح شد این بود که کلمه پزشک خانواده، کلمه درستی نیست چرا که وقتی می‌گوییم پزشک خانواده، انگار موضوع را پزشک‌محور می‌بینیم؛ در صورتی که باید عنوان آن به پزشکی خانواده تغییر کند. از سوی دیگر باید اشکالاتی که در نظام ارجاع وجود دارد برطرف شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اشکالاتی که وجود دارد نظام پرداخت است، گفت: دلیل دیگر اجرایی نشدن طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع این است که دو استانی که به صورت پایلوت این طرح را اجرا کردند، گزارش دقیقی از چالش‌ها و آسیب‌ها ندادند و نظارت دقیقی روی آن‌ها صورت نگرفت. یکی از اشکالاتی که وجود داشت عدم وجود سامانه یکپارچه بود که البته این سامانه آماده شده و به زودی رونمایی می‌شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: جمع‌بندی جلسه این شد که چالش‌های اجرایی این طرح به صورت مکتوب به همراه پیشنهادات اصلاحی از سوی این دوستان ارائه شود، ما یک جلسه‌ای برای جمع‌بندی این طرح با حضور رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه بودجه و وزیر بهداشت خواهیم داشت و دستورالعمل تدوین شده طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع را ارائه می‌کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید