ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دومین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.
دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دومین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی که امروز در تالار امام خمینی (ره) این دانشگاه برگزار شد، ضمن بررسی شاخص‌های شفافیت، کارآمدی و نظام مبتنی بر نظام مالی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین را راه میانبری برای دسترسی مطلوب‌تر به انضباط مالی دانست و گفت: اتصال به درگاه‌های ملی، استفاده از اتوماسیون و بهره‌مندی از پورت‌های دولت الکترونیک توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از برنامه‌های اصلی دانشگاه برای دسترسی به این مهم است.
زالی با تاکید بر اینکه عمده فعالیت‌های دانشگاه بر مبنای نظام داده‌پردازی HIM استوار است، اظهار کرد: سامانه HIM فرصتی برای نگاه بهنگام به فرآیندها ایجاد کرده که در کنار ارزیابی‌های داخلی در ممیزی عملکردها نیز نقشی اثرگذار دارند.
وی با اشاره به چالش‌های تامین منابع حوزه سلامت، تاکید کرد: منابع حوزه سلامت نباید با چالش عدم پایداری روبه رو باشند، برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مردم سیال بودن، دسترسی و پایداری ارکان ضروری‌ هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این‌که انضباط مالی استراتژی اجتناب‌ناپذیر برای کارایی نظام اقتصادی است، ادامه داد: جریان نقدیندگی، ارائه خدمات و تامین کالا و تخصیص سرمایه عناصر مهمی هستند که برونداد نظام‌های مالی عمومی را فراهم می‎کنند و در تمام این فاکتورها انضباط مالی اثرگذار است.
زالی با بیان این که اگر نظام اقتصادی به شکلی مطلوب و کارا اداره نشود، بررسی‌ها و انضباط مالی ابتر خواهد ماند، استفاده از ظرفیت‌های غنی کارشناسان حوزه اقتصاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را راهکاری مؤثر برای کاهش آسیب‌های اقتصادی، آنالیز و بهبود وضعیت اقتصادی دانست.
وی با اشاره به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول برای سال آینده، گفت: این سازمان پیش‌بینی می‌کند برای سال ۲۰۲۳ دنیا با کاهش درآمد جهانی مواجه شود که در این ارزیابی تکانه‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ بی اثر نیستند، بنابراین این ارزیابی بیانگر این موضوع خواهد بود که کاهش شتاب رشد اقتصادی عالم‌گیر خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وسعت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ کارمند، هزار و ۸۴۲ عضو هیئت علمی و ۱۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو، به ناوگان وسیع سرمایه نیروی انسانی دانشگاه اشاره کرد و اختصاص سهم مطلوب‌تری از سبد منابع عمومی کشور در حوزه آموزش، بهداشت و درمان را خواستار شد.
دکتر ایمان وکیل‌زاده، دبیر این جشنواره و مدیر بودجه، برنامه‌ریزی و پایش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری اولین دوره از این جشنواره در سال گذشته و تاکید رییس این دانشگاه بر تداوم این رویداد، اظهار کرد: بر اساس توصیه دکتر زالی، در معاونت توسعه و مدیریت منابع تصمیم بر برگزاری پربارتر جشنواره، بازنگری شاخص‌ها و افزایش محورهای مورد بررسی گرفته شد تا برگزیدگان با دقت بیشتری انتخاب شوند.
وی ادامه داد: در سال گذشته محورهای مالی، بودجه، نیروی انسانی، پشتیبانی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تعریف شد که امسال مدیریت طرح‌های عمرانی و فناوری اطلاعات نیز به این محورها افزوده شد و با تعریف ۲۵ شاخص جدید، در مجموع ۵۷ شاخص مورد بررسی قرار گرفت.
وکیل‌زاده از ارتقای ۶۰ درصدی استفاده از سامانه‌های دولتی در پایش عملکرد و رسیدن به رقم ۹۸ درصدی در این زمینه خبر داد و افزود: از سوی دیگر در حال حاضر می‌توان گفت هیچ نیرویی بدون تبدیل وضعیت مشغول به فعالیت در دانشگاه نیست و تمامی پرسنل وضعیت مشخصی دارند.
دبیر جشنواره با بیان اینکه مجوزهای لازم برای اصلاح زیرساخت‌های حوزه فنی و فناوری اطلاعات گرفته شد، افزود: برخلاف تصور عموم، انضباط مالی به حوزه بودجه محدود نمی‌شود و از لحظه شروع فرآیند شکل می‌گیرد.
مدیر بودجه، برنامه‌ریزی و پایش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: با تدوین شاخص‌ها، اطلاعات از سامانه‌های داخلی دانشگاه ‌و بررسی چک لیست‌ها استخراج و وایش صورت گرفت و برگزیدگان انتخاب شدند.
وی در پایان به دو وجه افتراق این جشنواره با سایر جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: در هیچ نوع رویدادی، عملکرد توسعه‌ای در حوزه بودجه، خیرین و نیروی انسانی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. از طرفی در این پایش، لایه‌های زیرین پرسنلی نیز از تشخیص تا انجام امور مورد بررسی قرار گرفتند.
در دومین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مرکز پزشکی شهدای تجریش، شبکه بهداشت و درمان ورامین و دانشکده داروسازی به عنوان برگزیدگان این جشنواره در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید