ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از عضویت این دانشگاه در کنسرسیوم مؤسسات پزشکی سازمان همکاری‌های شانگهای خبر داد.
دکتر محمدحسین آیتی، وی با اعلام این خبر گفت: در پایان بیست و یکمین نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای که شهریور سال ۱۴۰۰ در پایتخت تاجیکستان برگزار شد، سران هشت کشور عضو اصلی سازمان، نظر موافق خود را با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی اعلام و اسناد مربوط به آن را امضا کردند.
معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به دنبال این رویداد مهم برای کشور در سطح بین‌الملل، دانشگاه علوم پزشکی تهران اقداماتی را با هدف عضویت در کنسرسیوم تازه تأسیس مؤسسات پزشکی سازمان همکاری‌های شانگهای (MIC) آغاز کرد که خوشبختانه مدتی پیش به نتیجه رسید و دانشگاه آبان ماه سال جاری به عنوان تنها دانشگاه ایرانی، عضو این کنسرسیوم شد.
دکتر آیتی با اشاره به اینکه کنسرسیوم مؤسسات پزشکی سازمان همکاری‌های شانگهای بر مبنای ترویج بیشتر اعتماد و منفعت متقابل، برابری، احترام به تمدن‌های مختلف و توسعه متقابل فعالیت می‌کند، اظهار داشت: همچنین این مجموعه برای خدمت به آموزش پزشکی، همکاری‌های پزشکی و بهداشتی و توسعه یک جامعه جهانی سالم میان برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشورهای عضو ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: کنسرسیوم مذکور مکانیسم مؤثر و بستر همکاری گسترده‌ای را برای نهادهای عضو فراهم می‌کند و ضمن توجه به توسعه بهداشت، در مسیر بهبود سیستم مراقبت‌های بهداشتی کشورها گام برمی‌دارد.
معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه همکاری‌های میان مؤسسات و دانشگاه‌های عضو کنسرسیوم شامل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک چون تبادل دانشجو، پروژه‌های تحقیقاتی، انتشارات آکادمیک، کنفرانس‌های دانشگاهی و ارائه راهنمایی‌های تخصصی است، افزود: این در حالی است که تبادل تجربیات دانشگاه‌ها و مراکز علمی در زمینه پزشکی پایه و بالینی و همکاری در ایجاد مراکز درمانی مشترک نیز مورد توجه قرار دارد.
دکتر آیتی به حضور خود و علی صیادی، کارشناس مسئول روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل به عنوان نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در نخستین جلسه کنسرسیوم مؤسسات پزشکی سازمان همکاری‌های شانگهای طی روز پنجشنبه ۱۹ آبان سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در این گردهمایی بین‌المللی بازخوردهای بسیار مثبتی از سوی بیش از ۲۵ دانشگاه و موسسه علمی حاضر برای عضویت دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنسرسیوم دریافت کردیم.
وی افزود: همچنین فرصتی فراهم شد تا خوشحالی خود را از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و عضویت دانشگاه در کنسرسیوم مؤسسات پزشکی اعلام کنیم و معرفی جامعی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و فعالیت‌های بین‌المللی این مجموعه انجام دهیم.
دکتر آیتی خاطرنشان کرد: دانشگاه همچنین برای همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه با دانشگاه‌های عضو کنسرسیوم اعلام آمادگی کرد.
سازمان همکاری‌های شانگهای از سال ۲۰۰۱ میلادی به منظور همکاری‌های چندجانبه تشکیل شده‌ است و هم‌اکنون کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، هند و ایران عضو این سازمان هستند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید