ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی که در حوزه فناوری کارهای موثر، مفید و تاثیرگذار انجام می‌دهند، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.
دکتر یونس پناهی، افزود: در تلاش هستیم بخش فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به میزان بیشتری مورد حمایت قرار گیرند.
وی ادامه داد: به دنبال این موضوع هستیم که دانشگاه ها به مجموعه های برطرف کننده مشکلات کشور تبدیل شوند و در راستای نیازهای مردم در حوزه سلامت گام بردارند.
دکتر پناهی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این زمینه پیشرو است و کارهای خوبی انجام داده و محققان این دانشگاه توانستند محصولات متعددی را طراحی و تولید کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجاری سازی محصولات یکی از دغدغه های اصلی شرکت های دانش بنیان است و به نظر می رسد برای رفع این نگرانی، باید این موضوع در اختیار شرکت های معتبر داخلی قرار گیرد.
دکتر پناهی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان باید با تولید دانش، ایده علمی خود را به محصول تبدیل کنند و تجاری سازی آن در اختیار شرکت های معتبر قرار گیرد. اعضای هیات علمی دانشگاه نباید به سمت ساخت کارخانه و شرکت بروند. هر محقق دانشگاهی که به دانشی دسترسی پیدا می کند، نباید دنبال این باشد که خود آن را تجاری سازی کند، این کار باید به شرکت ها و کارخانجات معتبر واگذار شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متاسفانه تاکنون فاصله ای بین تولید دانش و تجاری سازی محصولات دانش بنیان وجود داشت که در تلاش هستیم این فاصله را برطرف کنیم.
دکتر پناهی درباره اقدامات ارزشمند شرکت های های دانش بنیان در سال های اخیر اظهار داشت: محققان دانشگاهی در زمینه هایی مانند دارو، تجهیزات پزشکی با برنامه مشخص برای رفع نیازهای کشور فعالیت ارزشمندی انجام دادند و با حمایت مناسب از این اقدامات، در سال های آتی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این موضوع در کشور خواهیم بود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید