ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس بنیاد علم ایران گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در سه محور طرح‌های پژوهشی، دوره‌های پسادکتری و پایان نامه‌های مقطع دکترا حمایت می‌کند.

 دکتر افتخاری گفت: اصلی‌ترین حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در سه محور طرح‌های پژوهشی، حمایت از دوره‌های پسادکتری و حمایت از پابان نامه‌های مقطع دکترا بوده است. این سه محور از لحاظ حمایت بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند؛ و یکی از مهمترین فعالیت‌های این مجموعه را توسعه تعاملات بین المللی صندوق اعلام کرد و گفت: در ۲ سال گذشته فراخوان مشترک با بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه انجام شده است.
وی افزود: تعداد طرح‌های حمایتی از ابتدای تأسیس صندوق تاکنون از ۸ هزار طرح عبور کرده است.
رئیس بنیاد علم ایران گفت: شکل گیری گروه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه از مهمترین اهداف این فراخوان است. در تلاش هستیم فعالیت‌های پژوهشی ۲ کشور به هم گره بخورد.
وی ادامه داد: بیش از ۳۸۰ طرح مشترک در این قالب، دریافت کردیم که از بین آن‌ها ۴۱ طرح مورد حمایت طرفین قرار گرفت که تعداد قابل توجهی است.
وی با اشاره به اینکه در کنار این مورد، ۲ فراخوان مشترک با آکادمی علوم چین هم داشتیم، گفت: آخرین فراخوانی که با آکادمی علوم چین داشتیم، حول موضوعات انرژی تجدید پذیر و مهندسی زیستی است. بیش از ۳۵ طرح در این قالب دریافت شده و پنج طرح مورد تصویب قرار گرفت. برای این طرح‌ها تا سقف ۳ میلیارد تومان از سوی ایران و ۱۲۰ هزار دلار از سوی چین درنظر گرفته می‌شود. علاوه بر این پنج طرح، چهار کارگاه مشترک به تصویب رسیده است. اولین فراخوان مشترک را هم با بنیاد علوم طبیعی چین برگزار کردیم که بیش از ۲۶۰ طرح مشترک در حوزه‌های علوم زیستی، علوم مواد، ریاضیات دریافت شد.
وی افزود: تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها دارای کیفیت بسیار خوبی دارند و از بین آن‌ها ۱۵ طرح تا سقف یک میلیارد تومان از سوی ایران و ۱۲۰ هزار دلار از سوی چین مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه علاوه بر این کشورها، همکاری‌های بین المللی با کشور‌های ژاپن و آلمان داریم، گفت: تفاهم نامه‌ای هم با کشور برزیل منعقد شده که امید است به زودی به سمت اجرایی شدن پیش برویم.
آقای افتخاری گفت: از برنامه‌های دیگر این مجموعه فعالیت مشترک با نیماد وزارت بهداشت (مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران) که در این مورد قرار است ۲۰ طرح مشترک حمایت شوند و برای هرطرح ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. ۳۰۰ میلیون تومان از سوی ما و همین مقدار از سوی وزارت بهداشت حمایت می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه برنامه دیگری با محوریت رفع چالش‌های کشور در دست اجرا است، گفت: مهلت نخستین فراخوان این موضوع از ۱۷ مهر تا ۳۰ آبان است و طرح‌ها در حال دریافت است.
آقای افتخاری گفت: تمرکز این طرح‌ها بر انرژی، اقلیم، منابع آب، امنیت غذایی و مدل سازی و تحلیل سیستم‌های پیچیده است. امید است در این برنامه ۱۰ طرح تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان مورد حمایت قرار گیرند.
همچنین معاون ترویج علم و فناوری بنیاد علم ایران روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ابلاغ مصوبه بنیاد علم ایران و هفته ترویج، افزود: نخستین مرکز ساخت خلاق زمستان ۱۴۰۰ در دانشگاه علم و صنعت ایران راه اندازی می‌شود. در این مرکز دانشجویان و همچنین دانش آموزان با ایده وارد می‌شود و در نهایت این ایده با ساخت محصولی خاص از مرکز خارج می‌شود. این مرکز در حوزه‌های مانند مکانیک، الکترونیک، رایانه، مواد و کامپوزیت فعالیت می‌کنند.
آقای دکتر علی عبدالعالی به برگزاری همایش پلاسما اشاره کرد و گفت: مرحله اول این برنامه با موضوع بیان روش تدریس معلمان خلاق و دارای مهارت، ۲۰ آبان ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزاری می‌شود.
آقای عبدالعالی با یادآوری اینکه این افراد در۴ تا ۵ دقیقه روش تدریس خلاق خود را برای سایر معلمان ارایه می‌دهند، گفت: ۲ هدف از این کار داریم که شامل توانمندسازی معلمان علاقه‌مند به کار‌های خلاقانه و شبکه سازی از معلمان خلاق است.
وی ادامه داد: این همایش رایگان برگزار می‌شود. علاقه مندان می‌توانند به صورت حضوری و مجازی در این برنامه شرکت کنند.
معاون ترویج علم و فناوری بنیاد علم ایران گفت: در قدم بعدی قرار است این موضوع با حضور استادان خلاق کشور برگزار شود.
گفتنی است؛ تغییر عنوان و تصویب اساسنامه از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد علم ایران هفته گذشته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است، این اساسنامه چند روز گذشته بر اساس دستور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید