ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم گفت: پیگیر هستیم که منابع بودجه تحقیقاتی فراهم شود تا از محل هزینه‌های اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، به دانشجویان دکتری که در این پروژه‌ها فعالیت می‌کنند حق‌الزحمه داده شود.


منصورغلامی با بیان اینکه تهران حدود ۴۷ هزار دانشجوی دکتری دارد، گفت: تجمع حدودا ۴۵ نفر، نمایندگی خوبی نیست البته به خیر گذشت و حاشیه‌ای برایشان به جود نیامد.
منصور غلامی افزود: در تماسی که برخی از این دانشجویان با ما داشتند گفتم با این اقدام چیزی حاصل نمی‌شود. ما خودمان با مسئولین مربوطه و نمایندگان مجلس صحبت کردیم و پیگیر حل مشکلات هستیم. گفتم توصیه می‌کنم بچه‌ها برای تجمع نیایند.
وزیر علوم از ادامه پیگیری‌ها در خصوص حق پژوهانه دانشجویان دکتری خبر داد و اظهار کرد: چون پژوهانه وام نیست و مثل حق‌الزحمه است، منابع مالی خاص می‌خواهد و تلاش می‌کنیم محقق شود. امسال پیگیر این مسئله هستیم و چون تاکنون نتیجه قابل اعلانی به دست نیامده نمی‌توانیم چیزی اعلام کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان دکتری ماهیانه حدود ۷۵۰ هزار تومان پول در قالب وام دریافت می‌کنند، افزود: بازپرداخت این وام بعد از فارغ‌التحصیلی و اشتغال است.
غلامی با اشاره به روند افزایش سالانه تسهیلات دانشجویان، گفت: غیر از وام ماهیانه، سه میلیون تومان هم وام اضطراری به دانشجویان دکتری تعلق می‌گیرد. امسال رقم قابل توجهی از همین وام‌ها به دانشجویان اعطا شده و تقریباً همه دانشجویان متقاضی وام دریافت کرده‌اند مگر در موارد خیلی خاص.
وی افزود: کار دانشجویان وزارت علوم پژوهشی است. قبلاً برای مدتی مبالغی از روی بودجه‌های پژوهشی به دانشجویان دکتری پرداخت شد اما منابع مالی آن متأسفانه تأمین نشد و این کار ادامه پیدا نکرد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید