ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر بهداشت تاکید کرد: حاضر نیستیم آموزش علوم پزشکی را با وزارت علوم ادغام کنیم .
سیدحسن هاشمی گفت: نمی توانیم به عقب برگردیم و در سیاست های سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز در خصوص ارتقای آموزش پزشکی تاکیدات فراوانی شده است.
وی ادامه داد: طرح تحول سلامت با اقدامات مناسب و خوبی آغاز شد و در آغاز اجرا هم منابع به خوبی تخصیص می یافت اما در ادامه مسیر، برخی افراد کم لطفی کردند و ما را تنها گذاشتند و شرکای طرح تحول سلامت، ما را اذیت کردند که همچنان هم ادامه دارد.
هاشمی با بیان اینکه احترام به دانشمندان، وظیفه هر دولتمردی است و لازم است که به دانشگاه احترام گذاشته شود، خاطرنشان کرد: اگر سخن از اهمیت دانشگاه ها می گوییم، منابع مالی مورد نیاز دانشگاه ها هم مانند پرداخت به موقع و ماهانه یارانه باید به موقع تخصیص یابد.
وی افزود: وزارت بهداشت نسبت به سایر دستگاه های اجرایی، با زندگی و درد مردم نزدیک تر است و آنها را به خوبی می فهمد. حرف و شعار در کشور راحت است اما مردم در مورد عملکرد، قضاوت می کنند.
وی اظهار داشت: با سهمیه های جدید برای دانشگاه های علوم پزشکی مخالفیم زیرا تفاوت زیادی در رتبه های درسی در یک کلاس ایجاد می شود و روش های دیگری هم برای احترام کردن وجود دارد البته منظور من، جانبازان و خانواده های شهدا و ایثارگران نیستند و آنها روی سر ما جا دارند و رتبه های بسیار خوبی هم کسب می کنند.
وی درباره بهداشت و درمان شهر تهران گفت: بخش بهداشت و درمان در شهر تهران، نیازمند توجه بیشتری از سوی دانشگاه های علوم پزشکی است و مردم گرفتاری های زیادی دارند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: بنده به عنوان وزیر از اول صبح تا آخر شب باید به دنبال منابع و اعتبارات باشم در حالی که دغدغه ما باید ارتقای آموزش، پژوهش، رقابت در سطح منطقه و بین الملل باشد اما حداقل ۷۰ درصد از وقت ما صرف منابع و اعتبارات می شود.
وی تاکید کرد: نمی خواهیم دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدون توجه به مشکلات مردم، مسیر خودشان را بروند. آموزش، پژوهش و نوشتن مقالات، برای فخر فروختن نیست بلکه باید گرهی از مشکلات مردم باز کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید