ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

در چهارمین ارزیابی ۳۵۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی از سوی گروه رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، واحد علوم و تحقیقات، کرج و مشهد به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته‌اند.
دکتر محمد جواد دهقانی گفت: شاخص ها و معیارهای این رتبه بندی مصوب ششمین نشست فوق العاده وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در شهر جده عربستان است که توسط خبرگان و متخصصین علم رتبه بندی تهیه و تدوین شده است. بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران در چهارمین سال نیز جایگاه نخست فهرست سال ۹۴-۱۳۹۳ را از آن خود کرد.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: گروه رتبه بندی پایگاه (ISC) واحدهای دانشگاه¬ آزاد اسلامی را براساس ۲۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین ¬المللی، تسهیلات و فعالیت¬های اجتماعی- اقتصادی مورد رتبه¬ بندی قرار داد.
وی افزود: دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران همانند رتبه بندی سال گذشته در جایگاه نخست فهرست سال۹۴-۱۳۹۳ قرار گرفته است و پس از آن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز رتبه ۲ و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال ۹۴-۱۳۹۳ رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داد.
سرپرست ISC گفت: همچنین واحدهای تبریز، تهران جنوب، اراک، خوراسگان اصفهان، اراک، تهران مرکز ، شهرضا و اردبیل نیز به ترتیب در جایگاه¬ های ۴ الی ۱۰ جدول قرار گرفته ¬اند.
جدول زیر فهرست ۲۰ واحد برتر از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در سال ۹۴-۱۳۹۳ نمایش می ¬دهد.

فهرست ۲۰ واحد برتر از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در سال ۱۳۹۳-۹۴
رتبه ۱۳۹۲-۹۳رتبه ۱۳۹۳-۹۴امتیاز از ۱۰۰نام واحد
۱۱۱۰۰واحد علوم و تحقیقات تهران
۲۲۹۵.۹۹واحد کرج
۳۳۹۵.۱۳واحد مشهد
۴۴۹۰.۲۵واحد تبریز
۱۰۵۹۰.۱۹واحد تهران جنوب
۶۶۸۵.۲۶واحد اراک
۵۷۸۴.۱۱واحد خوراسگان اصفهان
۱۷۸۸۳.۷۱واحد تهران مرکزی
۹۹۸۰.۹۶واحد شهرضا
۱۱۱۰۷۹.۶۶واحد اردبیل
۷۱۱۷۹.۴۶واحد تهران شمال
۸۱۲۷۸.۹۰واحد ساوه
۱۸۱۳۷۷.۵۸واحد نجف آباد
۱۴۱۴۷۵.۴۰واحد یادگار امام خمینی (ره)
۱۶۱۵۷۲.۵۰واحد یزد
۱۵۱۶۷۲.۴۶واحد قائم شهر
۱۲۱۷۷۱.۷۳واحد مرودشت
۱۹۱۸۶۹.۲۵واحد شهرکرد
۱۳۱۹۶۷.۱۰واحد رشت
۲۲۲۰۶۶.۰۱واحد قزوین


دهقانی گفت: در این رتبه¬ بندی علاوه بر انتشار امتیازات کل و رتبه هر دانشگاه، امتیازات دانشگاه¬ ها در معیارهای پژوهش، آموزش، وجهه ¬بین¬ المللی، تسهیلات و فعالیت¬های اجتماعی-اقتصادی نیز بر روی وبگاه رتبه بندی در اختیار واحدهای مربوطه قرار گرفته است و بدین ترتیب هر واحد می¬ تواند به اطلاعاتی دقیق و همه جانبه از وضعیت علمی خویش دست پیدا ¬کند.
دهقانی ادامه داد: معیار پژوهش در رتبه¬ بندی ISC مهمترین معیار رتبه¬ بندی به حساب می ¬آید. این معیار توسط شاخص -هایی چون تعداد مقالات، میزان استنادات نسبت به هر مقاله، میزان مقالات نسبت به اعضای هیات علمی، نرخ رشد مقالات و استنادات و ثبت نامه¬ ها مورد ارزیابی قرار می¬ گیرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید