ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

باتوجه به واگذاری ماموریت های ویژه به مناطق آمایشی کشور، کلان منطقه 8 آمایشی نقشه توسعه علمی خود را ترسیم کرده و در کارگاهی مدل طراحی این نقشه برای سایر کلان مناطق آمایشی کشور تشریح شد.
دکتر علی اکبر حق دوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مدتی است موضوع تنظیم سندهای محاسباتی و دقیق برای توسعه حوزه های مختلف وزارت بهداشت مطرح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر لزوم توسعه متوازن تمامی حوزه ها اشاره کرد و گفت: اگر یک حلقه در نظام سلامت ضعیف باشد سایر حوزه ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
دکتر حق دوست با اشاره به نقش برجسته آموزش در توسعه علمی گفت: باید با همکاری یکدیگر آینده نگاری حوزه های علمی مختلف کشور را ترسیم نموده و تحلیل دقیقی از وضعیت آینده آموزش و زیرساخت های موردنیاز این حوزه داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دنیا در حال تغییر است و کشور ما نیز از این تغییرات مستثنی نیست. باید توسعه علمی کشور را همسو با این تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری برنامه ریزی نماییم.
وی گفت: نقشه توسعه کلان منطقه 8 مورد توجه وزیر محترم و معاون محترم آموزشی قرار گرفت و در این جلسه هدف این است که این تجربه را با تمامی دانشگاههای کشور به اشتراک بگذاریم.
سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی به اقدامات خوبی که در دانشگاهها و مناطق آمایشی در حوزه آموزش علوم پزشکی انجام شده اشاره کرد و افزود: ما هم در کرمان و منطقه 8 آمایشی با همفکری مسئولین دانشگاهها مجموعه منسجمی تهیه کردیم تا این منطقه در آینده رشید متوازنی باتوجه به منابع و امکانات منطقه داشته باشد.
دکتر حق دوست اظهار داشت: در مدلی که کار شده نقشه توسعه علمی مناطق در 3 فاز تهیه می شود. در فاز اول باید طی محاسباتی مشخص شود که در افق زمانی تعیین شده هر دانشگاه چه نیازهایی دارد و چه زیرساخت هایی برای تامین این نیازها لازم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در فاز 2 نگاه به مناطق آمایشی و کل کشور است گفت: برنامه ریزی ها و برآوردهای کشوری برای نیروی انسانی حوزه سلامت صورت می گیرد و لازم است نقش هر دانشگاه و دانشکده در تحقق این برنامه ها مشخص شود.
سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی اظهار داشت: در فاز 3 شرایط توسعه علمی دنیا سنجیده می شود و برنامه لازم برای دستیابی به افق های جهانی ترسیم می گردد. در واقع در این فاز راهبردها را با واقعیت های علمی دنیا تنظیم می کنیم و مبانی علمی جهان را در توسعه علمی مناطق آمایشی متبلور می کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید