ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

بررسی و معرفی شرایط مهاجرت و تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا، همچنين فرصت شغلی در آلمان

 

شرایط مهاجرت و تحصیل پزشکی در ایتالیا
آزمون IMAT

اولین قدم برای ورود به دنیای پزشکی ایتالیا، گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون IMAT است. این آزمون که به صورت کتبی و به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی برگزار می‌شود، شامل سؤالاتی در زمینه‌ی زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است. کسب حداقل نمره‌ی قبولی در این آزمون، شرط لازم برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا و آغاز تحصیل در رشته‌ی پزشکی است.
مدرک زبان

پس از گذراندن آزمون IMAT، ارائه مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی با نمره‌ی قابل قبول، از دیگر الزامات پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا است. تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی، به شما در برقراری ارتباط با اساتید و هم‌کلاسی‌ها، درک مطالب آموزشی و انجام فعالیت‌های پژوهشی کمک خواهد کرد.
شرایط سنی

اگرچه کشور ایتالیا محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی تعیین نکرده است، اما متقاضیان 18 تا 25 ساله از شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌ها و دریافت ویزای تحصیلی برخوردارند. هرچه سن شما در زمان اپلای به دانشگاه و دریافت مدرک دیپلم پایین‌تر باشد، شانس شما برای اخذ ویزا و آغاز تحصیل در ایتالیا افزایش خواهد یافت.
شرط معدل

با وجود اینکه قبولی در آزمون IMAT شرط اصلی ورود به رشته‌ی پزشکی در ایتالیا است، برخی از دانشگاه‌ها علاوه بر نمره‌ی آزمون، به معدل و نمرات پایانی شما نیز توجه می‌کنند. به طور کلی، متقاضیانی که دارای معدل 16 تا 20 (معادل معدل A در ایتالیا) هستند، شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا خواهند داشت.

شکاف عمیق در حوزه‌های تخصصی، به ویژه در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)، چالش بزرگی برای آلمان محسوب می‌شود. تقاضا برای متخصصان STEM در این کشور به 338 هزار نفر افزایش یافته که 42 هزار نفر بیشتر از سال گذشته است. جالب توجه است که تنها 15 درصد از این متخصصان در آلمان زن هستند.

اهمیت این متخصصان برای اقتصاد آلمان بر کسی پوشیده نیست. فعالیت آنها در صنایع پیشرو و نوآورانه این کشور، ارزش افزوده را به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل، دولت آلمان از مهاجران با مهارت‌های STEM با آغوش باز استقبال می‌کند. کاهش حداقل حقوق مورد نیاز برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا به 44,304 یورو در سال، گامی دیگر در جهت جذب این افراد است.

نکته قابل توجه این است که 20 درصد از کارکنان STEM در آلمان مهاجر هستند. این آمار نشان‌دهنده شانس بالای استخدام برای مهاجران در این زمینه است.

در حال حاضر، بیش از 470 هزار موقعیت شغلی خالی در 30 گروه شغلی در آلمان وجود دارد. در ادامه به بررسی و تجزیه و تحلیل مهم‌ترین مشاغل مورد نیاز در این کشور می‌پردازیم:

  • متخصصان فناوری اطلاعات: این گروه شامل متخصصان امنیت سایبری، تحلیلگران داده و متخصصان هوش مصنوعی می‌شود.
  • مهندسان: مهندسان مکانیک و خودرو، مهندسان برق، مهندسان عمران و مهندسان مکاترونیک از جمله مشاغل پر تقاضا در این حوزه هستند.
  • مشاغل پزشکی: پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی همواره در آلمان مورد نیاز هستند.
  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار: توسعه‌دهندگان نرم‌افزار با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، نرم‌افزارهای مورد نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها را طراحی و توسعه می‌دهند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید