ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

شرایط مهاجرت کاری با کانادا و روش‌هایی که می‌توانید ویزای کار کانادای خود را دریافت کنید:

 

روش اول: دریافت ورک پرمیت (اقامت کاری موقت)
افراد در ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی یا یک قرارداد کاری از یک کارفرمای کانادایی برای دریافت مجوز کاری، اخذ کنند. بنابراین از طریق سایت‌هایی مثل jobbank و Indeed برای پیداکردن کار اقدام کنید. برای مجوز کاری باید ۵۱۵ دلار کانادا بپردازید. برنامه‌هایی که در این روش برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارند، عبارت‌اند از:
برنامه نیروی کار خارجی موقت

کارفرمایان کانادایی با برنامه نیروی کار خارجی موقت، می‌توانند به‌طور موقت یک نیروی کار را از خارج از کانادا استخدام کنند تا کمبود نیروی کار این کشور را پر کنند. کارفرما باید LMIA را دریافت کند تا نیروی کار خارجی را بتواند استخدام کند و ثابت شود که شهروند یا مقیم دائم کانادا نمی‌تواند این موقعیت شغلی را پر کند. برای اینکه با این روش به‌صورت کاری به کانادا مهاجرت کنید، باید ثابت کنید که می‌توانید هزینه‌های اقامت‌تان را تامین کنید و ثابت کنید که یک وابستگی (حضور همسر یا خانواده) در کشور مبدا دارید.
روش دوم: سیستم اکسپرس انتری (اقامت کاری دائم)

سیستم اکسپرس انتری طبق امیتازبندی CRS کار می‌کند و سه برنامه را مدیریت می‌کند. نیروهای کار از طریق یکی از برنامه‎‌های این سیستم، می‌توانند اقامت دائم کانادا را کسب کنند. در نظر داشته باشید که باید حداقل ۶۷ از ۱۰۰ امتیاز (محاسبه آنلاین امتیاز) برای ورود به استخر اکسپرس انتری کسب کنید. هزینه تمامی برنامه‌های این سیستم، ۱,۳۶۵ دلار کانادا است. برنامه‌های سیستم اکسپرس انتری در ادامه، عبارت‌اند از:
برنامه اسکیل ورکر کانادا

این برنامه برای نیروهای کاری هستند که تجربه کاری برای کمک به بازار کار کانادا هستند. شرایط مهاجرت با این برنامه، داشتن حداقل یکسال سابقه کار باحقوق در ۱۰ سال اخیر و مدرک زبان در سطح CLB۷ است.
برنامه اسکیل ترید کانادا

این برنامه مخصوص کسانی است که در مشاغل فنی، تخصص، مهارت و سابقه دارند. کافی است که حداقل دوسال سابقه کار در مشاغل فنی (آشپز، مکانیک، اپراتور جرثقیل، نجار، کابینت‌ساز، گچ‌کار، کشاورز و غیره) در ۵ سال گذشته و مدرک زبان در سطح CLB ۵ در مهارت‌های صحبت کردن و شنید، CLB۴ در مهارت‌های خواندن و نوشتن، داشته باشید.
برنامه تجربه کار کانادایی

این برنامه مخصوص کسانی است که در کشور کانادا سابقه کاری دارند. شرایط مهاجرت با این برنامه، عبارت است از:

داشتن حداقل یکسال تجربه کار در کانادا در ۳ سال قبل از درخواست از طریق این برنامه
داشتن سابقه کار در مشاغل موجود در دسته‌بندی‌های TEER۰،TEER۱،TEER۲ وTEER۳
داشتن مدرک زبان در سطح CLB۵ برای کسانی که مشاغل دسته‌های TEER۲ وTEER۳ را انتخاب می‌کنند.
داشتن مدرک زبان در سطح CLB۷ برای کسانی که مشاغل دسته‌های TEER۰ وTEER۱ را انتخاب می‌کنند.

برنامه‌های استانی کانادا

این برنامه مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یکی از استان‌های کانادا کار و زندگی کنند. افراد با توجه به نیاز هر استان، می‌توانند از طریق تحصیلی، سرمایه‌گذاری و یا برای جبران کمبود نیروی کار، برای برنامه نامزد استانی درخواست دهند. بنابراین شرایط مهاجرت برای هر استان در کانادا متفاوت است.
برنامه اسکیل ورکر کبک

این برنامه مخصوص کسانی است که زبان فرانسوی بلدند و می‌خواهند در کبک ساکن شوند. کافی است که به زبان فرانسوی مسلط باشید و حداقل ۶ ماه سابقه کاری داشته باشید تا بتوانید از طریق این برنامه، به کانادا از طریق کار مهاجرت کنید.
برنامه مهاجرتی آتلانتیک

این برنامه مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یکی از استان‌های حوزه آتلانتیک کانادا کار و زندگی کنند. بنابراین باید حداقل یکسال سابقه کاری در ۵ سال گذشته و مدرک یا گواهی تحصیلی با حداقل طول دوران تحصیل دو سال، داشته باشند.
ویزای کار کانادا برای ایرانیان چیست؟

مجوز کار باز، یکی دیگر از مجوزهایی است که می‌توانید به‌عنوان یک نیروی کار در کانادا مشغول به کار شوید. با مجوز کار باز، می‌توانید برای هر تعداد کارفرما و در محل‌های مختلف کار کنید. این راه مهاجرت کاری به کانادا برای ایرانیان بهترین انتخاب است. زیرا با هر ویزای موقتی (ویزای تحصیلی، توریستی) که در کانادا هستند، می‌توانید ویزای خود را به اپن ورک پرمیت تبدیل کنید. طبق آمار اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، قانون تبدیل ویزای موقت به مجوز کار باز تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ مهلت دارد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید