ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

کمبود حدود 100 هزار پرستار در بیمارستان های کشور یکی از معضلات نظام سلامت است، در عین حال بسیاری از دانشجویان این رشته پس از اتمام دوره تحصیل هنوز برای ورود به عرصه کار و خدمت آماده نیستند.
سرپرست کار گروه توسعه علوم پرستاری گفت: طرح کارورزی دانشجویان پرستاری در سال آخر تحصیل دوره کارشناسی انجام می شود و دانشجویان برای نزدیکی آموزش بالینی و تئوری با 140 ساعت کارورزی در ماه برای ورود به عرصه خدمت آماده می‌شوند و کمک هزینه دریافت می‌کنند.
علیرضا ایرج پور اظهار داشت: طرحی که با همکاری معاونت پرستاری، دانشگاه های علوم پزشکی مختلف، هیئت بورد پرستاری و کارگروه توسعه علوم پرستاری آماده شده و به معاونت آموزشی وزارت بهداشت تقدیم شده این است که یکسال آخر دوره کارشناسی پرستاری به صورت کارورزی درآید.
وی گفت: در این شیوه پیشنهادی مشابه با آموزش رشته پزشکی عمومی که دوره انترنی را در پایان دوره دانشجویی دارند، در رشته پرستاری نیز دوره کارورزی را برای سال آخر کارشناسی رشته پرستاری پیشنهاد داده‌ایم و عملاً صلاحیت بالینی دانشجوی پرستاری در پایان ترم ششم با شرکت در یک آزمون پیش کارورزی، برای ورود به خدمت و دوره کارورزی سنجیده می شود.
ایرج پور افزود: طبق طرح پیش بینی شده اعضای هیئت علمی حتما باید در راستای این طرح حضور فعال داشته باشند و نقش نظارتی خود را ایفا کنند اما کادر آموزشی که برای دوره کارورزی تعریف کرده ایم و به آن توجه ویژه نیز شده است، کادر پرستاری دوره دیده و تربیت شده و دارای صلاحیت نظارت بر کار دانشجویان است که عنوان «همکار آموزشی» به آنها اطلاق می شود.
سرپرست کارگروه توسعه علوم پرستاری ادامه داد: دانشجویان پرستاری در صورت قبولی در این آزمون، وارد سال چهارم می‌شوند و عملاً در یک سال آخر به صورت شیفت در گردش به عنوان همکار کادر پرستاری در بخش ها، آموزش‌های مختلف را می‌گذارند و به این ترتیب دانشجویان زودتر و با کیفیت بیشتر آماده ورود به عرصه کار می‌شوند.
وی تاکید کرد: طبیعی است که چنین اقداماتی نیازمند نظارت و پایش مستمر است که در برنامه پیش بینی شده است. دانشکده ها و معاونت‌های آموزشی دانشگاه ها و اساتید باید با هم بر این موضوع نظارت داشته باشند. اساس کار برای اجرای این طرح، بیمارستان های آموزشی و فضای های آموزشی دانشگاه ها هستند.
وی افزود: همچنین پیش بینی شده است که یک کمک هزینه هم برای دانشجویان در نظر گرفته شود که کمک هزینه پیشنهادی به معاونت آموزشی برای دانشجویان مجرد در دوره کارورزی 450هزار تومان و برای دانشجویان متأهل 600 هزار تومان در ماه است و البته پیش بینی هم کرده ایم بر اساس این طرح دانشجویان در ماه حدود 140 ساعت کارورزی کنند که در صورت تمایل دانشجو و موافقت بیمارستان این عدد می‌تواند تا سقف 175 ساعت نیز افزایش یابد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید