ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رشته مهندسی پزشکی حاصل تلفیق علوم پایه، مهندسی و پزشکی است که در به کارگیری مهارتهای مهندسی در علوم پزشکی به منظور حمایت و توسعه خدمات پزشکی منطبق با اصول علمی فعالیت می نماید. گرایش رباتیک پزشکی به طور خاص کاربرد علم رباتیک و مکاترونیک در حوزه پزشکی را مد نظر قرار می دهد و تلاش می نماید با استفاده از تجهیزات رباتیکی در حوزه های مختلف تشخیص، درمان و نگهداری از بیمار خدمات رسانی نماید.
دانش آموختگان این دوره می توانند در دانشگاهها، مراکز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، شرکتهای تولیدی تحقیقاتی در ابعاد کوچک و متوسط فعالیت نمایند.
رسالت این رشته عبارت است از تربیت دانش آموختگانی که بتوانند در ابعاد آموزشی، پژوهشی، خدماتی، مشاوره ای و صنعتی، با توجه به کاربردها و تحولاتی که مهندسی پزشکی در حوزه علوم پزشکی ایجاد کرده است انجام وظیفه نمایند. روند سریع و روزافزون توجه به این علم و فناوری که با شاخص هایی نظیر میزان سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش و صنعت خود را نشان می دهد، حکایت از برون دادهایی دارد که کیفیت زندگی انسان را دچار تغییر و تحول جدی خواهد نمود. تربیت نیروی متخصص مهندسی پزشکی گرایش رباتیک در پزشکی به عنوان عضوی از مجموعه مراکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی می باشد که از سویی قادر به ارزیابی، انتخاب و نظارت در به کارگیری فناوریهای رباتیکی و آموزش کاربردی بوده و به منظور استفاده بهینه از تجهیزات رباتیکی در مراحل مختلف درمان از تشخیص تا مداخلات پزشکی و نگهداری بهتر بیمار و تحقیقات بالینی، تلاش می کند و از سویی دیگر با طراحی و پیاده سازی سیستمهای رباتیکی توانبخشی، کمک شایان توجهی به فرایندهای توانبخشی در حوزه بیماریهای دستگاه اسکلتی عضلانی بنماید. این حوزه تخصصی به عنوان حوزه ای میان رشته ای، به علت تلاقی افکار و تجارب، افزایش کارایی و بهره وری سیستم ها و فرایندهای تشخیصی، درمانی و بهداشتی را به همراه دارد.

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید