ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دوره دکتری تخصصی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی با ماهیت میان رشته ای است که با بهره گیری از سایر رشته های علوم پزشکی، علوم انسانی و فناوری اطلاعات به تربیت نیری انسانی متخصص مورد نیاز واحدهای آموزشی و کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی دانشگاهی، بیمارستانی و مراکز تحقیقاتی می پردازد و از جمله فعالیتهای آن، مطالعه در مورد نیازسنجی و رفتار اطلاع یابی استفاده کنندگان، جمع آوری، سازماندهی و اشاعه منابع اطلاعاتی با بهره گیری از آخرین روشهای علمی و حفاظت و نگهداری انواع منابع اطلاعاتی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی می باشد.
در حال حاضر رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دو گرایش پزشکی و غیرپزشکی در دانشگاههای ایران تدریس می شود. گرایش پزشکی رشته کتابداری و اطلاع رسانی علاوه بر تعریف عام رشته که ذکر گردید به طور اخص در سه موضوع کلیدی فعالیت می کند:
1- یافتن راه حل های جهت مشکلات مربوط به کتابخانه ها و اطلاع رسانی در علوم پزشکی و بهداشتی
2- کاربرد وسیع تر فناوری اطلاعات در زمینه های پزشکی و بهداشتی
3- تعلیم و تربیت افراد متخصص این رشته در قالب آموزشهای اولیه و یا آموزش مداوم.
رسالت این رشته هدایت نوآوری ها در زمینه علوم کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و ارائه منابع، خدمات و فناوری اطلاعات به محققان و پژوهشگران است.
با توجه به سند چشم انداز علمی کشور و ارتقاء جایگاه علمی ایران در منطقه، قطعاً نقش اطلاعات در تصمیم گیری و آگاهی رسانی و دسترسی محققان و پژوهشگران به اطلاعات سازمان یافته و روزآمد، عامل مهمی محسوب می شود. لذا راه اندازی و تاسیس این رشته در مقطع دکتری در تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز برای کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی دانشگاهی، بیمارستانی و مراکز تحقیقاتی در جهت سازماندهی و ارائه خدمات اطلاع رسانی پزشکی، و همچنین تقویت بنیه علمی گروههای آموزشی برای ایفای رسالت آموزشی در آینده ضروری به نظر می رسد.
دانش آموختگان این رشته می توانند در نقشهای آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و مشاوره ای ارائه خدمت کنند.

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید