ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مهندسی پزشکی شاخه ای از تلفیق علوم پایه، مهندی و پزشکی است که در به کارگیری مهارتهای مهندسی در علوم پزشکی به منظور حمایت و ارتقاء سلامت، منطبق با اصول علمی فعالیت می نماید.
رسالت این رشته عبات است از تربیت دانش آموختگانی که بتوانند در ابعاد آموزشی، پژوهشی، خدماتی، مشاوره ای و صنعتی با توجه به کاربردها و تحولاتی که مهندسی پزشکی در حوزه علوم پزشکی ایجاد کرده است انجام وظیفه نمایند.
روند سریع و روز افزون توجه به این علم و فناوری که با شاخص هایی نظیر میزان سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پژوهش و صنعت خود را نشان می دهد، حکایت از برون داده هایی دارد که کیفیت زندگی انسان را دچار تغییر و تحول جدی خواهد نمود.
تربیت نیروی متخصص مهندسی پزشکی دانش مدار به عنوان عضوی از مجموعه کادر بیمارستانی و مراکز آموزشی درمانی تحقیقاتی است که از طرفی قادر به ارزیابی، انتخاب و نظارت در به کارگیری فناوری، آموزش کاربری و مدیریت اطلاعات فنی بیمارستانی، استاندارد نمودن کاربری سیستم های فنی پزشکی به منظور استفاده بهینه از تجهیزات در درمان بهتر بیمار و تحقیقات بالینی باشد و از طرفی دیگر با طراحی و پیاده سازی سیستمهای کمک تشخیصی کامپیوتری جهت تشخیص زودرس و دقیق بیماریها، کمک شایان توجهی به فرایندهای تشخیصی- درمانی خواهند نمود. این رشته به عنوان رشته میان رشته های مهندسی و پزشکی به علت تلاقی افکار و تجارب افزایش کارآیی و بهره وری سیستمها و فرایندهای تشخیصی، درمانی و بهداشتی را به همراه دارد.
نقش دانش آموختگان این رشته عبارت است از مدیریت، آموزش، پژوهش در سیستمها و فرایندهای پزشکی در راستای ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی.

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید