ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم در انتقاد از کم‌مهارتی دانشجویان برخی دانشگاه‌های نامدار صنعتی کشور گفت: ایراد از وزارت علوم و دانشگاه ها نیست.

در نخستین روز برگزاری چهارمین کنفرانس کاتالیست انجمن شیمی ایران، محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن حضور در دانشگاه علم و صنعت ایران و بازدید از مرکز فناوری عصبی، به همراه هیئت رئیسه در سالن همایش مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) حضور یافت و برای حاضران به ایراد سخنرانی پرداخت.
زلفی‌گل با اشاره به سخنان سخنران پیش از خود در انتقاد از کم‌مهارتی دانشجویان برخی دانشگاه‌های نامدار صنعتی کشور گفت: اینکه دانشجوی دانشگاه شریف، مسائل مهارتی و حرفه‌ای را خوب بلد نیست انتقاد به‌جایی است ولی ایراد از وزارت علوم و دانشگاه‌های ما نیست.
وزیر علوم گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مهارت‌محوری موفق بود چون بیمارستان‌ها در اختیار خود وزارت بهداشت است و پزشک و دانشجو همزمان بر بالین بیمار در بیمارستان حاضر شده و دانشجو در میدان عمل، مهارت‌آموزی می‌کنند و یا اگر دانشگاه فرهنگیان تا حدی موفق بوده برای این است که مدارس و دبیرستان‌ها در دست خودشان است و دانشجو معلم، در کلاس کارورزی می‌کند، ولی وزارت علوم این‌چنین نیست و مثلا وزارت راه و شهرسازی، نفت، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، در اختیار وزارت علوم نیست که دانشجوی ما بخواهد در این وزارت‌خانه‌ها کارورزی کند.
وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود درخصوص ارتباط دانشگاه با صنعت صحبت کرد و گفت: در بخش ارتباط دانشگاه و صنعت، اتفاقات خوبی افتاده است. ما توانستیم صندوق ارزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری را تاسیس کنیم که ۶۰ درصد اعتبارات پژوهشی شرکت‌های دولتی را در این صندوق قرار می‌دهیم در حالی که شرکت‌ها قبلاً هر قدر می‌خواستند هزینه می‌کردند.
وی افزود: اکنون پول استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در راستای نیازهای شرکت‌ها طرح خود را تعریف کنند از محل این صندوق پرداخت می‌شود.
گفتنی است چهارمین کنفرانس کاتالیست انجمن شیمی ایران، روزهای ۹ و ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید