ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

فرآیند ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در محور اثرگذاری پژوهش به شناسایی ۱۶۷ طرح تاثیرگذار منجر شد که در صف داوری در کمیته‌های تخصصی هستند.
دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال برای شاخص تاثیرگذاری پژوهش در دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی ۵۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اکنون شاخص اثرگذاری پژوهش دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در حال انجام فرآیند ارزیابی است. این محور ابتدا در ارزشیابی سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت پایلوت در ۱۸ دانشگاه شامل تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک و هشت دانشگاه علوم پزشکی از تیپ دو و سه مورد سنجش قرار گرفت. در ارزیابی که امسال در حال انجام است، بالغ بر ۵۰۰ امتیاز برای محور اثرگذاری در نظر گرفته شده است تا میزان اهمیت این محور به دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت عملیاتی نشان داده شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر مرحله شناسایی، بررسی اعتبار و غربالگری پژوهش‌های تاثیرگذار انجام شده است، اعلام کرد: تعداد ۴۰۲ طرح اثرگذار توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سامانه جامع ارزشیابی بارگذاری شده است که از این تعداد پس از بررسی‌های انجام شده تعداد ۱۶۷ طرح اثرگذار واجد شرایط جهت داوری در کمیته‌های تخصصی هستند.
وی با بیان اینکه برای اجرای این ارزشیابی تعداد ۷ کمیته تخصصی مسئولیت داوری و امتیازدهی به طرح‌های اثرگذار را بر عهده دارند، اظهار کرد: در کمیته‌های علوم‌بالینی ۲۲ طرح، علوم دارویی ۲۲ طرح، فناوری ۲۶ طرح، علوم پایه ۳۳ طرح، علوم بهداشتی ۳۲ طرح و سلامت عمومی ۳۲ طرح مورد ارزیابی قرار گرفت.
دکتر پناهی در ادامه به نتایج به دست آمده از مراکز تحقیقاتی در خصوص محور اثرگذاری پژوهش اشاره کرد و افزود: در مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تعداد ۲۲۰ طرح اثرگذار از ۶۵ مرکز با ردیف مستقل بودجه و ۲۴۹ مرکز با فعالیت بیش از ۱۰ سال دریافت شده است.
وی با اشاره به اهمیت ارزشیابی دستاوردهای تحقیقات مرتبط با سلامت، گفت: نتایج ارزشیابی در تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر شواهد، ارتقای سلامت جامعه و بهبود مؤلفه‌های مؤثر بر آن حائز اهمیت ویژه‌ای است. در همین راستا معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با استفاده از فرآیند ارزشیابی به‌عنوان یک ابزار، دانشگاه‌های علوم پزشکی را در جهت مسائل راهبردی نظام سلامت کشور هدایت می‌کند.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، طبق برنامه زمانبندی اعلام شده توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گزارش نهایی تحلیلی نتایج ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۳۰ آبان ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید