ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جایگاه علمی ما در دنیا به رتبه 17 ارتقا یافته است.
دکتر رضا ملک‌زاده اظهار کرد: کشور ما در بین کشورهای دنیا در زمینه علوم پزشکی، رتبه 17 و در بین یک درصد دانشمندان برتر دنیا، رتبه 50 را کسب کرده و با توجه به این درصدها جایگاه علمی ما از 49 به 17 ارتقاء یافته است.
وی درخصوص پیشرفت‌های علم پزشکی در ایران توضیح داد: با توجه به آن که 10 درصد از اعضای هیات علمی کشور، از جامعه پزشکی هستند و 30 درصد تولیدات علم در کشور در حوزه علوم پزشکی اتفاق می‌افتد، می‌توان گفت که سهم تولیدات جامعه پزشکی سه برابر نیروی انسانی آن است.
وی اظهار کرد: دانشمندان جوان ما با توجه به جایگاه علمی مطلوب در جهان و برخورداری از پتانسیل بالا، می‌توانند جزو دانشمندان برتر دنیا باشند.
ملک‌زاده ادامه داد: با تلاش بیشتر در حوزه فناوری و با توجه به زیرساخت‌های مناسب این دانشگاه، می‌توانید تحقیقات این دانشگاه را به عرصه تولید محصولات سلامت محور ارتقا داده و تحقیقات را برای محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان به سرمایه تبدیل کنید.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست دیگری که در راستای برنامه‌های آتی حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت و ارتقای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، می‌توان گفت که این دانشگاه با تلاش و همت بیشتر می‌تواند در حوزه پژوهش در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به اینکه علت بسیاری از بیماری‌ها در دوران کودکی و بزرگسالی ریشه در مواجهات جنینی و دوران اولیه زندگی دارد، بنابراین مداخلات در جهت پیشگیری از این بیماری‌ها جزو اولویت‌های اصلی برای سیستم سلامت انسان تلقی می‏‌شود.
ملک‌زاده تاکید کرد: با ایجاد زیرساخت‌های علمی مناسب در دانشگاه‌ها و در سطح کشور، نسل‌های آینده از سطح سلامت بالاتری برخوردار خواهند بود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید