ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته اقتصاد بهداشت دوره ای است که به تحلیل عرصه های تولید، مصرف و سیاستگذاری سلامت می پردازند. به عبارت دیگر اقتصاد بهداشت/سلامت درباره آموزش و کاربرد ابزار و مفاهیم علم اقتصاد در عرصه های گوناگون سلامت بحث می کند و بازار سلامت، تحولات آن، بازیگران اصلی آن، منابع موجود و محدودیت های آن، نیاز و اولویتهای سلامت جمعی را در دستور کار خود دارد و در تحلیل آنها همانند رویکردهای اقتصادی، بهینه سازی استفاده از منابع، بیشینه سازی سود حاصله، کمینه سازی هزینه ها و تأمین کارایی و عدالت و کیفیت را مدنظر قرار می دهد. به طور خلاصه اقتصاد بهداشت، بازارهای تولید و مصرف کالا و خدمات سلامت را به معنی وسیع کلمه با توجه به کمیابی منابع مطالعه می کند.
رسالت این رشته تربیت نیروی انسانی عالم به مباحث روز مرتبط با اقتصاد بهداشت، توانمند و متعهد به استفاده بهینه از منابع در گستره خدمات سلامت است که اطلاعات و توانائی های خود را در حوزه های اجرایی، آموزشی و پژوهشی در اختیار جامعه قرار دهند.
در ده سال آینده این رشته هم پا با استانداردهای جهانی آموزشی، در جهت تأمین نیروی انسانی فرهیخته برای تصمیم گیری های اقتصادی در عرصه سلامت اقدام می کند و در عرصه پژوهشی نیز در زمره کشورهای برتر منطقه قرار خواهد گرفت.
هدف از این دوره تربیت دانش آموختگانی است که تجربه پژوهش در عرصه های اقتصاد بهداشت را به میزان کافی دریافت کرده و توان تحلیل علمی و اقتصادی رفتار گروه های مختلف درگیر در تولید و مصرف خدمات سلامت را به دست آورده باشند. با توجه به اهمیت روزافزون توسعه علمی و بومی سازی علوم نوین از جمله اقتصاد بهداشت و تامین نیاز مبرم مؤسسات درمانی و سازمانهای تصمیم گیرنده به دانش آموختگان این رشته در راستای استفاده بهینه از منابع، از دیگر اهداف دوره می باشد.
دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته اقتصاد بهداشت دارای نقشهای آموزشی- مشاوره ای، پژوهشی و خدمات اجرایی خواهند بود.

 

مطالب مرتبط:

مصاحبه صوتی با رتبه های برتر رشته اقتصاد بهداشت
کارنامه آزمون ارشد اقتصاد بهداشت
دانلود سوالات آزمون اقتصاد بهداشت
کلاس کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت
جزوات نفرات برتر کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت
آزمون های کشوری کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت
منابع کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت
مدارک مورد پذیرش کارشناسی ارشد اقتصادبهداشت
ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد اقتصادبهداشت
دروس امتحانی وضرایب درسی کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت
لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید