ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته فیزیوتراپی ورزشی مجموعه ای از آموزشهای تئوری، عملی و پژوهشی می باشد که در آن دانشجویان با عواملی که در طی انجام فعالیتهای ورزشی گوناگون و در سطوح مختلف می تواند به نحوی بر نحوه عملکرد ورزشکار تأثیر بگذارد آشنایی می یابند. همچنین دانشجویان پژوهش در مباحث فوق را به گونه ای که به بهبود سطح سلامتی و ورزش کشور در تمامی افراد جامعه کمک نماید، انجام می دهند.
این رشته شاخه ای از فیزیوتراپی است که به ارزیابی، پیشگیری و کمک به درمان آسیبها و اختلالات ناشی از فعالیتهای ورزشی می پردازد.
در حال حاضر ورزش نه تنها عامل مهمی در ارتقاء سطح سلامت جوامع محسوب می شود. بلکه تا حد زیادی بر مسائل سیاسی تأثیرگذار است. کما اینکه شاهد حضور شخصیتهای بزرگ سیاسی در مجامع ورزشی هستیم. قهرمانی در یک رشته بازتاب بسیار خوبی در اذهان عمومی کشورهای دیگر می گذارد چرا که کسب مدالهای جهانی و افتخارات بین المللی نشان از برنامه ریزی منسجم، فرهنگ سازی غنی و عزم ملی دارد. در این میان تربیت نیروهای متخصص که در مراحل مختلف به پیشگیری، درمان و آموزش ورزشکاران و سایر اقشار بپردازند از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو در تیمهای حرفه ای فیزیوتراپیستهای ورزشی جزء جدایی ناپذیر اعضای تیم هستند. به دلیل عدم وجود این متخصصین، مصدومین میادین ورزشی ما پس از آسیب ممکن است ماهها و حتی سالها در حال مداوا باشند و این ضربه بزرگی برای کشور است. حتی پیشگیری از مصدومیت و آموزش انجام حرکات صحیح و اجتناب از انجام حرکات اصلاحی بعد از جراحیهای خاص نیز به عهده این متخصصین است که از عهده بقیه افراد خارج است.
علی رغم پیشرفتهای زیادی که در جهان در زمینه علم ورزشی به ویژه در سطح فیزیوتراپی و توانبخشی ورزشی ایجاد شده، متأسفانه کشور ما از قافله تحقیق و پژوهش در رشته فیزیوتراپی ورزشی عقب مانده است. این کمبود با ایجاد مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکترای تخصصی در آینده جبران خواهد شد و تا حد زیادی مرزهای دانش را در این زمینه گسترش خواهد داد.
با توجه به کمبود نیروی متخصص و حرفه ای در این زمینه و رو به رشد بودن کشور از نظر فعالیتهای مختلف ورزشی نیاز به استفاده و بهره گیری از این افراد کاملا احساس می شود. از طرف دیگر کلیه تیم های ورزشی در سطوح آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای نیاز به یک متخصص فیزیوتراپی ورزشی دارند. علاوه بر این در تمامی مراکز ورزشی و باشگاهها که افراد عادی جامعه نیز به ورزش می پردازند وجود یک فیزیوتراپیست ورزشی برای پیشگیری و درمان آسیبها ضروری است.
دانش آموختگان این رشته در سه بعد آموزشی، پژوهشی و خدماتی ایفاء نقش خواهند نمود.

 

مطالب مرتبط:

دروس امتحانی و ضرایب کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزشی
جزوات نفرات برتر کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزش
کلاس کنکور کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزش
جزوات نفرات برتر کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزش
ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشدفیزیوتراپی ورزشی
دروس امتحانی و ضرایب فیزیوتراپی ورزشی
مدارک موردپذیرش کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزشی
منابع کنکور کارشناسی ارشد فیزیو تراپی ورزش
لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید