ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

کارشناسی ارشد ناپیوسته گفتاردرمانی یکی از شاخه های علوم پزشکی و نخستین مقطع تحصیلی پس از دوره کارشناسی است. در طی این دوره دانشجویان اندازه گیری دقیق و آزمایشگاهی اجزای مختلف گفتار و زبان را می آموزند، جنبه های پیچیده و دشوار اختلالات آن را مورد مطالعه قرار می دهند و با روشهای شناسایی و بهبود بخشیدن به آنها در کودکان و بزرگسالان آشنا می شوند. دانش آموختگان این دوره علاوه بر به دست آوردن مهارتهای علمی و عملی اختصاصی این رشته، روشهای پژوهش را فرا می گیرند و با شرکت در انجام پروژه های پژوهشی جنبه های مختلف هنجار و ناهنجار را در گفتار و زبان طبیعی و مرضی کشف می کنند و به پیشبرد مرزهای دانش، گسترش روحیه علمی و افزایش سطح سلامت جامعه کمک می نمایند. در این رشته برای شناسایی اختلالات و چاره اندیشی برای بهبود آنها از روشهای غیرتهاجمی استفاده می شود.
با توجه به تفاوت اساسی در اجزاء و ساختار گفتار و زبان در زبانهای مختلف و نظر به اینکه شاخصها و معیارهای طبیعی این مهارت در جنبه های طبیعی و مرضی، متناسب با ویژگیهای طبیعی گویندگان هر زبانی تعیین می شود، ضرورت دایر بودن این دوره برای دستیابی به خودکفایی روشن است. دانشجویان این رشته با مطالعه متون علمی و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در جنبه های نظری، عملی و بالینی، درباره مشکلات، ویژگیها و اختلالات گفتار و زبان، آگاهی و مهارت لازم را به دست می آورند و با تکیه بر دانش و توانایی اختصاصی این رشته برای کشف معیارهای طبیعی گفتار و زبان و ویژگیهای بومی اختلالات گفتار و زبان به انجام پژوهش در جنبه های هنجار و ناهنجار می پردازند و متناسب با اصول علمی و بالینی مربوطه، اطلاعات به دست آمده از پژوهشها را برای شناخت و بهبود بخشیدن به اختلالات، در چارچوب شیوه های آموزشی و غیرتهاجمی گفتار درمانی مورد استفاده قرار می دهند.
سطح علمی این رشته در ایران به نحوی افزایش خواهد یافت که در عرصه های جهانی با سایر کشورها به رقابت علمی بپردازیم و در سایه به کارگیری نتایج پژوهشها، بسامد اختلالات گفتار و زبان نیز در جامعه کاهش پیدا کند و بر سلامت جامعه نیز از این نظر افزوده شود.
نقشهای دانش آموختگان در این برنامه آموزشی عبارتند از: شناخت اختلالات گفتار و زبان، درمان اختلالات گفتار و زبان، پژوهش در گفتار و زبان

 

مطالب مرتبط:

کلاس کنکور کارشناسی ارشد گفتار درمانی
ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد گفتار درمانی
مدارک موردپذیرش کارشناسی ارشد گفتاردرمانی
دروس امتحانی و ضرایب کارشناسی ارشد گفتار درمانی
منابع کنکور کارشناسی ارشد گفتار درمانی
لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید