ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران گفت:داروخانه گیاهی مکمل داروخانه شیمیایی است و این دو مجموعه رقیبب یکدگیر نیستند.


محمدباقر رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر داروهای گیاهی در داروخانه های شیمیایی عرضه می شود، اظهار کرد که با توجه به افزایش تمایل مردم به مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، ضروری است این محصولات در قالب یک مجموعه مشخص و به صورت استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.
وی عرضه استاندارد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و ساماندهی فعالیت عطاری ها را از مهمترین مزایای این اقدام برشمرد وافزود:داروخانه های گیاهی می توانند در کنار داروخانه های موجود فعالیت کنند و فرآوردهای های گیاهی استاندارد را به نحو مطلوب در اختیار مردم قرار دهند.
رضایی با اشاره به اینکه مسئول فنی داروخانه های گیاهی نیز داروسازان خواهند بود، اظهار کرد: این اقدام، فضای جدیدی برای داروسازان فراهم می کند.
رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران بیان کرد:حمایت از داروخانه های گیاهی، کمک به صنعت داروسازی و گامی ارزشمند در راستای توسعه فرآورده های گیاهی است و باید دراین مسیر حرکت کنیم.
رضایی با اشاره به اینکه با راه اندازی داروخانه های گیاهی، سبب ساماندهی فعالیت های عطاری ها ساماندهی می شود،افزود: به نظر می رسد عطاری ها با وارد شدن به این عرصه ، بتدریج فعالیت های خود را اصلاح خواهند کرد.
وی به اعتراض برخی از داروسازان در خصوص راه اندازی داروخانه های گیاهی اشاره کرد و گفت: برخی ازداروسازها اعتقاد دارند که این مجموعه ها نباید راه اندازی شود که به نظر می رسد این تصمیم، مغایر با اهداف نظام سلامت کشور باشد.
وی بیان کرد: آیین نامه داروخانه های گیاهی در وزارت بهداشت تدوین شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد مصوب شدن آن و نهایتا راه اندازی داروخانه های گیاهی در اقصی نقاط کشور باشیم.
وی افزود: مجوز داروخانه های گیاهی به صورت داروخانه های زنجیره ای صادر می شود و این مراکز مستقل از داروخانه های شیمیایی تشکیل می شوند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید