ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: درگیری و فحاشی بین کارکنان بیمارستان ها قابل قبول نیست و با هر فرد خاطی اعم از پزشک و پرستار برخورد می شود.
سجاد رضوی با اشاره به درگیری بین پزشک و پرستار در یکی از مراکز درمانی،گفت: این افراد به واحد تخلفات و کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه معرفی شده اند و علاوه بر پیگیری شاکیان این پرونده ها، دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه هم پیگیر این پرونده اند.
وی افزود: اگر هر گونه فحاشی و درگیری بین کارکنان بیمارستان ها رخ دهد و این عمل از سوی هر یک از افراد کادر درمانی و کارکنان رخ دهد، با فرد خاطی طبق قانون برخورد می شود و در این میان، تفاوتی در نوع برخورد با پرستار، پزشک و یا کارمند وجود ندارد.
وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که فشار کاری، بدحالی بیماران، مشکلات خانوادگی و تحصیلی در نوع برخورد پزشک و پرستار و رسیدگی به بیمار تاثیر داشته باشد.
رضوی با ابراز تاسف از بعضی اظهار نظرها با نگاه صنفی اظهارکرد: انتظار می رود که کارکنان بهداشت و درمان که همیشه به صورت تیم واحد عمل می کردند در سلامت بیماران کوشا باشند و چنین اتفاقاتی را به صنف خاصی ارتباط ندهند و نباید نظام پزشکی و نظام پرستاری وارد این مباحث شوند.
رضوی افزود: تیم درمانی باید هنگام مراجعه بیمار و خدمت به او تمام مشکلات خود را فراموش کند.
وی افزود: اگر پزشک و پرستاری به موردی برخورد کنند که خلاف مقررات باشد و اجحاف در حق دیگری باشد، باید به مسئولان بیمارستان اطلاع دهند و نباید فحاشی و یا برخورد فیزیکی کنند.
وی یادآور شد: کمیته اخلاق بر اساس شغل و برتری افراد تصمیم گیری نمی کند چرا که همه همکاران جزو اصلی مراکز درمانی هستند و زحمت می کشند و هیچ گونه ایجاد دلسردی و توهین از سوی کسی پذیرفته نیست
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان این که برخورد قانونی با این قبیل مسائل براساس آیین نامه ها از تذکر تا اخراج است، اضافه کرد: قانون بر اساس سوابق افراد، نظرات همکاران، اظهارات و نیت افراد تصمیم گیری می کند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: فحاشی یا برخورد فیزیکی به پزشک و پرستار، صنفی نیست و ممکن است همان پزشک یا پرستار متخلف با اطرافیان خود نیز رفتاری نامناسب و خشونت آمیز داشته باشد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید