ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

4093844 جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۳ اعلام شد

 

 دانشگاه شهید بهشتی بر اساسآیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستورالعمل اجرایی مصوب شورای استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی، تعدادی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته واجد شرایط را برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به صورت بدون آزموندر دوره روزانه و دوره‌های شهریه‌پرداز (نوبت دوم، پردیس، پردیس الکترونیکی)می‌پذیرد.
زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شهید بهشتی

متقاضیان از تاریخ۲۷ آذر ۱۴۰۲ تا ۱۷ دی ۱۴۰۲می‌توانند به سامانه جامع آموزشی دانشگاه شهید بهشتی به نشانی (https://golestan.sbu.ac.ir) مراجعه نموده و نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.
شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی

۱) دانشجویان دوره کارشناسی پیوستهورودی مهر ۱۳۹۹که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویانهم رشته و هم ورودیبوده و دارایحداقل میانگین ۱۶ در رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه(با اعمالضریب همترازی)و۱۷ در رشته‌های علوم انسانی و هنرباشند.

تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲:چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه شهید بهشتی با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط، بررسی می‌شود.

۲) متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و طی هشت نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱:درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دورهکارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویانهم رشته و غیرهم ورودیخود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورتمازاد بر ظرفیتپذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

تبصره ۲:برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد "آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان ممتاز"، مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشته‌ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند.

تبصره ۳:برای دانشجویانی که در طرحکارورزی/ کارآموزی بلندمدتدر دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۴:برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود دردوره‌های فرعی(گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی ایشان بدون احتساب واحدهای درسی دوره‌های فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۵:برایخانم‌هاییکه در دوره کارشناسی پیوسته خودصاحب فرزندشده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۶:برای دانشجویانمهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

۳) دانشجویانی که دارای هرگونه محکومیت انضباطی (از شورای انضباطی دانشگاه یا وزارت عتف) با هر درجه و عنوان باشند، امکان ورود به مقطع بالاتر از طریق سهمیه استعداد درخشان را ندارند. (این موارد باید به تایید حراست دانشگاه مربوطه رسیده باشد) و دانشگاه مختار است در صورت اطلاع از آن در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، تحصیل و حتی فراغت از تحصیل با دانشجو مطابق ضوابط و مقررات برخورد نماید.

۴) حداکثر سن متقاضیان ۲۸ سال است.

 

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید