ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیر گروه تشریح دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آماده‌سازی بخش تشریح دانشکده پزشکی جهت راه‌اندازی رشته بیولوژی تولید مثل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، علیرضا ابراهیم‌زاده با بیان این مطلب که گروه تشریح دانشکده پزشکی، به عنوان با قدمت‌ترین گروه آموزشی و بزرگترین گروه‌های دانشگاه  با حضور اساتید مرتبط و امکانات لازم و همچنین  آزمایشگاه‌های مجهز  زمینه راه‌اندازی رشته بیولوژی تولید مثل را دارا است، اظهار داشت: با پیگیری‌های فراوان اعضای هیئت علمی مرتبط با این رشته آموزشی تامین شده است و شرایط لازم جهت آغاز فعالیت این رشته در راستای سیاست‌های جمعیتی در این گروه آموزشی وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: اگر چه این گروه دارای سابقه طولانی آموزشی است، ولی سال به سال فعالیت‌های آموزشی در این گروه و همچنین امکانات و تجهیزات آموزشی دارای تحول چشمگیری شده است و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و پژوهشی زیادی با همت اساتید و اعضای هیئت علمی رقم خورده است.

وی افزود: در هر ترم با ارائه 280 واحد درسی در این گروه، جنبه‌های وسیعی از برنامه‌های آموزشی ارائه می‌شود و نحوه تدریس و برنامه‌های آموزشی مانیتورینگ و آناتومی کاربردی و کلینیکال مورد تاکید اساتید و خدمات آموزش از راه دور نیز در این گروه فراهم است.

ابراهیم‌زاده بخش جنین شناسی گروه تشریح را دارای قابلیت‌های متنوعی از نظر  رشد و تکامل یک جنین هم از طریق کالبد نما و هم در حیطه آزمایشگاه بافت‌شناسی جهت آموزش‌های علمی و تئوری به دانشجویان عنوان کرد.

مدیر گروه تشریح و بیولوژی سلولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آزمایشگاه بافت‌شناسی را به عنوان مرکزی مجهز برای آموزش به دانشجویان آناتومی برشمرد و افزود: با استقرار میکروسکوپ‌های دوربین‌دار، ارائه تصاویر بافت‌ها بر روی مانیتورها و ارائه تعداد لام‌های میکروسکپی گروه که دارای ویژگی علمی قوی است، به دانشجویان فرصت فراگیری بهینه برنامه‌های آموزشی را داده است.

وی با اشاره به اینکه در حیطه تحصیلات تکمیلی، گروه تشریح و بیولوژی سلولی در زمره اولین گروه‌هایی است که در مقطع ارشد و دکترا دانشجو جذب کرده است، تصریح کرد: تحقیقات و پژوهش نیز از برنامه‌های مهمی است که در این گروه به توسعه علم و تولید  محصولات فناورانه کمک کرده است.

ابراهیم‌زاده افزود: در راستای توسعه تحقیقات و برنامه‌های علمی در حیطه‌های جنین‌شناسی، مهندسی بافت، علوم اعصاب و ناهنجاری‌های مادرزادی و در حیطه آزمایشگاهی مقوله‌های هیستو شیمی، جنین‌شناسی و مهندسی بافت اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر آن در حیطه انتقال ژن و هسته، کارهای مشترک و موفقی با گروه ژنتیک انجام گرفته است، فریزینگ اسپرم با تخمک و ذوب کردن و نگهداری آن در آزمایشگاه، کشت بافت تخمدان در افراد دچار مشکل برای افزایش تعداد سلول‌ها برای کمک به مشکل ناباروری و نگهداری سلول‌های جنسی، انتقال هسته‌ای از سلولی به سلول دیگر و کشت جنین تا مرحله بلاستوزیس از خدمات ارزشمند و فرصت تحقیقاتی و پژوهشی در این گروه آموزشی است.

مدیر گروه تشریح و بیولوژی سلولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: اگر چه مهندسی بافت رشته‌ای بین رشته‌ای است و 20 نفر از اعضای هیئت علمی در دانشگاه در این زمینه همکاری و طراحی‌های باز ساختی انجام می‌دهند، ولی در گروه تشریح زمینه‌های کشت سلولی دو بعدی و سه بعدی با مشارکت اعضای هیئت علمی وجود دارد.

ابراهیم‌زاده از آمادگی و برنامه‌ریزی این گروه برای جذب بیشتر دانشجویان بین‌الملل در رشته‌های مختلف مهندسی بافت و بیولوژی تولید مثل خبر داد و افزود: در حال حاضر 6 دانشجوی بین‌الملل در این گروه در حال تحصیل هستند که با رایزنی‌ها و تعامل با معاونت بین‌الملل تعداد این دانشجویان در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

مدیر گروه تشریح و بیولوژی سلولی،  تبادل تجربیات و توسعه ارتباطات با سایر دانشگاه‌های کشور را  از برنامه‌ها و رسالت‌های مهم گروه تشریح و بیولوژی سلولی عنوان کرد و افزود: امروزه دانشجویان و اساتید زیادی از طریق تکنولوژی "لب نت" که در گروه تشریح مستقر است از خدمات آموزشی و پژوهشی گروه تشریح دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند می‌کردند و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی خودشان را با کمک گرفتن از امکانات این گروه به اتمام می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه عینیت و تجسم رشته پزشکی در گروه تشریح مشهود است، یادآور شد: پس از بحران کرونا دانش‌آموزان زیادی از گروه تشریح بازدید به‌عمل آورده‌اند که ما هم از این زمینه استقبال کردیم تا بازدید از امکانات و تجهیزات سبب ایجاد انگیزه دانش‌آموزان علاقه‌مند و همچنین خودباوری برای رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و قرار گرفتن آنان در مسیر رشته‌های سلامت محور باشد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید