ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش ۲۶ هزار نفری آمار داوطلبان دکتری سال ۹۷، خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده حدود ۱۴ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.
وی اظهار کرد:نتایج نهایی آزمون دکتر سال ۹۷ در دهه اول شهریور ماه سال آینده اعلام می شود و نتایج اولیه این آزمون فرودین ماه سال ۹۷ اعلام خواهد شد.
دکتر ابراهیم خدایی ضمن اعلام این مطلب افزود: در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه‌ها و موسسات آمورش عالی تعداد ۲۰۹ هزار و ۸۶۷ سهمیه آزاد و ۲۴ هزار و ۵۸۷ سهمیه نیز برای داوطلبان ایثارگر و ... تعریف شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: آمار داوطلبان متقاضی برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در مقایسه با آمار داوطلبان سال ۹۶ تعداد ۲۶ هزار و ۵۹، سال ۹۵ تعداد ۷۶ هزار ۲۰۱، سال ۹۴، ۳۲ هزار و ۷۹۴ و سال ۹۳ نیز ۵ هزار ۹۳۷ نفر کاهش یافته است.
وی افزود: برای پذیرش در آزمون دکتری سال ۹۷ تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۳۴ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۴۲ درصد داوطلبان زن و حدود ۵۷ درصد داوطلبان مرد هستند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور درپایان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای پذیرش دانشجویان دکتری تعیین کرده است که پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۴ تا ۲۶ هزار نفر در این دوره پذیرفته شوند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید