ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دكتر محمدتقی جغتایی با اشاره به ضرورت كار بیشتر در حوزه تصویربرداری مغز در كشور، افزود:

تاسیس اولین آزمایشگاه نقشه برداری مغز دو سال پیش با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ستاد علوم شناختی جهت پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و فناوری كشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریك مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد در حوزه علوم و فناوری های شناختی آغاز شد.
وی با اشاره به این كه این مركز ملی به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد، افزود: معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اعضای هیات امنا هستند.
جغتایی بیان كرد: اكنون این مركز به لحاظ فیزیكی آماده بهره برداری و ارایه خدمات است، درحال حاضر تجهیزات نصب شده در این مركز در حال تست است و سعی داریم این مركز اوایل خرداد ماه راه اندازی شود و خدمات ارایه دهد.
وی با بیان این كه در كشور هنوز در حوزه تصویربرداری مغزی خیلی قوی نیستیم، ادامه داد: این حوزه امروزه در دنیا گسترش پیدا كرده است. با راه اندازی این مركز می توانیم از طریق تصویربرداری، به روش های مختلف ساختار مغز را به صورت جزئی بررسی كرده و كاركرد مغز را در سطح سلولی و كاركردی قشری ارزیابی كنیم.
وی بیان كرد: این مركز با دو كاركرد مطالعاتی تحقیقاتی و ارایه خدمات به بیماران تاسیس شده است.
این مركز مجهز به دستگاه ام آر آی با هفت تسلا( قدرت میدانی) است. در حالی كه در كشور تنها دستگاه های ام آر آی تا سه تسلا وجود دارد، دستگاه مركز ملی نقشه برداری مغز ایران كاربرد تحقیقاتی و درمانی دارد.
وی گفت: راه اندازی این مركز موجب می شود در خاورمیانه در حوزه مربوط به تصویر برداری مغزی بتوانیم رشد كنیم. اكنون در تصویربرداری مغز در منطقه، كشورتركیه رقیب ما است و مركز مشابهی را نیز عربستان تاسیس كرده است اما نیروی انسانی ندارد.
وی ادامه داد: در حوزه تصویر برداری مغزی معمولا سه گروه از افراد شامل مهندسان، پزشكان و افرادی كه بایولوژیست هستند و علوم اعصاب پایه خوانده اند فعالیت دارند. ما در ایران در حوزه مهندسی وضعیت خوبی داریم، همكارانی در دانشگاه های فنی تهران، امیركبیر و علم و صنعت هستند كه متخصص این كار می باشند.
وی یادآور شد: امكانات موجود در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز ایران، با امكانات مراكز پیشرفته دنیا برابری می كند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید